    From: <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W jakiej walucie kredyt
    Date: 9 Apr 2002 09:47:36 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    Generalnie:
    Najlepiej brac kedyt w silnej walucie - trzeba ja sprzedac bankowi
    Najlepiej splacac w slabej walucie - trzeba ja od banku kupowac

    Do splacania optymalna jest slaba waluta o niskiej stopie referencyjnej (LIBOR
    lub EURIBOR). Niestety te warunki sa sprzeczne bo zwykle slaba waluta = wysokie
    stopy. Dobry przklad to PLN. Minimalna stopa jest dla jenow = 0.00 ale ostatnio
    zaden znany mi bank juz w tej walucie nie chce pozyczac. Potem w kolejnosci
    CHF, USD i EURO.
    Osobiscie uwazam ze dzisiaj dla kredytu dlugoterminowego najlepsze jest euro ze
    wzgledu na slabosc gospodarki unii oraz planowane bliskie wejscie Polski do
    Unii co dosc skutecznie powstrzymuje politykow przed manipulowaniem kursami a
    docelow zniesie ryzyko kursowe.

    UWAGA!!!
    Pow. zasada (slabej waluty do splacania kredytu) nie odnosi sie do PLN ze
    wzgledu na nieuczciwa konkurencje rzadu na rynku kredytow zdecydowanie
    podnoszaca oprocentowanie jakie placa wszyscy inni poza rzadem.