  • Data: 2010-03-16 19:14:26
    Temat: Re: W jakiej walucie teraz warto brać kredyt?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hno8up$bol$...@n...news.neostrada.pl.
    ..

    > Czy aby taki podobny? W czystej teorii tak, w praktyce polsko-
    > eurostrefowej można już popatrzeć na konkretne dane... WIBOR zawsze się
    > _masakrycznie_ różnił od EURIBORu... Nie sądzę, że wskaźniki zaczną się do
    > siebie jakoś zbliżać znacząco przez najbliższe 3-4 lata (a wtedy można już
    > refinansować kredyt).

    Ja pisałem o wpływie ZMIAN a nie wpływie poziomów bezwzględnych. Jednak
    jeśli już poruszyłeś ten temat, tro owszem, uważam, że już w tym roku
    nastąpi zmniejszenie obecnej różnicy pomiędzy stopami referencyjnymi NBP i
    ECB. A to spowoduje zmniejszenie różnic pomiędzy WIBOR i EURIBOR.

    > I wreszcie ci kredyciarze, którzy w "boomie" 2006-2007 wzięli kredyty w
    > CHF po bardzo bardzo niskim kursie- z tego co wiem [bo sam takiego kredytu
    > nie mam]- nigdy nawet nie zbliżyli się wysokością raty do tego samego
    > kredytu w PLN, nawet w lutym ubiegłego roku, kiedy PLN zaliczył maksymalną
    > zwałę.

    Tak? To o co były te płacze w mBanku? Tak dla zasady?

    > Marku- wierzysz w stabilny (dłużej niż kilka miesięcy) kurs EUR > 4,5 PLN?

    Raczej nie. Dużo kasy bym na to nie postawił, ale wcale nie wydaje mi się to
    skrajnie mało prawdopodobne.

    > Wierzysz w to, że w ciągu roku- dwóch WIBOR i EURIBOR zbliżą się do siebie
    > bardziej niż na 2-3% ?

    Zdecydowanie tak.

    > Zaznaczam, że ja dyskutuję teoretycznie, bo KH nie mam :)

    No to się niezłe gremium teoretyków zebrało, bo ja też nie mam KH. :-)