  • Data: 2010-03-16 15:31:46
    Temat: Re: W jakiej walucie teraz warto brać kredyt?
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ pisze:

    > Tak to działa z automatu tylko w przypadku PLN. W przypadku kredytu
    > walutowego jak kurs będzie wzrastał z czasem spłata może być wręcz coraz
    > trudniejsza, tzn. raty wyrażone w PLN mogą rosnąć. Wpływ zmian stóp
    > procentowych jest w obu przypadkach podobny.

    Czy aby taki podobny? W czystej teorii tak, w praktyce polsko-
    eurostrefowej można już popatrzeć na konkretne dane... WIBOR zawsze się
    _masakrycznie_ różnił od EURIBORu... Nie sądzę, że wskaźniki zaczną się
    do siebie jakoś zbliżać znacząco przez najbliższe 3-4 lata (a wtedy
    można już refinansować kredyt).
    Kursów walutowych też nie można demonizować- ponoć realnym kursem
    PLN/EUR wynikającym z koszyka jest okolo 3,5zł czyli i tak jest to w tej
    chwili korzystne.
    I wreszcie ci kredyciarze, którzy w "boomie" 2006-2007 wzięli kredyty w
    CHF po bardzo bardzo niskim kursie- z tego co wiem [bo sam takiego
    kredytu nie mam]- nigdy nawet nie zbliżyli się wysokością raty do tego
    samego kredytu w PLN, nawet w lutym ubiegłego roku, kiedy PLN zaliczył
    maksymalną zwałę.

    Marku- wierzysz w stabilny (dłużej niż kilka miesięcy) kurs EUR > 4,5
    PLN? Wierzysz w to, że w ciągu roku- dwóch WIBOR i EURIBOR zbliżą się do
    siebie bardziej niż na 2-3% ?

    Zaznaczam, że ja dyskutuję teoretycznie, bo KH nie mam :)

    --
    Michał