    Date: Thu, 01 Jul 2010 15:39:31 +0200
    From: Michal <n...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W końcu durna Visa zdechnie :D

    > Przy większych zawsze mi zabierali kartę, ale to detal, skoro i tak
    > muszę PIN.

    No to trafiłeś na braki w przeszkoleniu personelu- co jest jednym z
    większych problemów we wprowadzaniu PP i wcale nie jest powiedziane, że
    PP się przyjmie... Generalnie ostatnio marazm jeśli chodzi o nowe
    punkty, kart [w użyciu] jak na lekarstwo, czytniki znikają z miejsc
    gdzie były...

    > Nie każdy jest studentem czy uczniem.

    To tak kąśliwie miało być w moim kierunku czy może uważasz, że 50zł wg
    mnie nie ma żadnej wartości? :)

    > Niby czemu znacznie gorsze, skoro jest limit? Tylko że ustawiony
    > niekoniecznie pode mnie. :( Mi by się widział tak na poziomie 100zł-200zł.

    Ja bym tam nie chciał 200zł bez PINu puszczać.

    > Oczywiście jakośtam połączony z maksymalną liczbą dziennie. Nie wiem jak
    > teraz jest z liczbą dziennych pejpaśnięć.

    Bodajże maksymalnie 4 lub 5 transakcji offline (do 50zł każda), później
    online + PIN. Każdy ewentualnie online + PIN resetuje licznik.
    Podkreslam: "bodajże", czyli to co zapamiętałem, a szukać mi się nie chce.

    Mam w portfelu kartę PP ale i tak nie za bardzo jest gdzie używać
    rozsądnie- ZAWSZE moja chęć płacenia PP kończyła się dłużej trwającą
    obsługą ("Już, momencik, tylko czytnik wyjmę", potem zastanawianie sie
    jak to zrobić przy terminalu, nierzadko też "to pan podejdzie 3 kasy
    dalej bo tam jest czytnik"), połączoną rzecz jasna z niechęcią sprzedawcy.

    Na zwykłe karty przynajmniej nie narzekają i wiedzą dokładnie, jak
    obsługiwać. W eService, gdzie transakcje chipowe dość często działają
    offline, jest w ogóle super (a to głównie eService obsługuje PP w Polsce).

    PP to czyste gadżeciarstwo, dużo lepiej sprawdziłyby się czytniki +
    PINpady w stronę klienta oraz transakcje offline EMV. No i poziom
    bezpieczeństwa jakby inny :)

    Michał