-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!news.astercity.net!news.internetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!news
.onet.pl!not-for-mail
From: "Grupa M" <g...@o...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: W nawiązaniu do MBank ...
Date: Fri, 4 Oct 2002 10:57:09 +0200
Organization: news.onet.pl
Lines: 143
Sender: h...@p...onet.pl@212.160.99.14
Message-ID: <anjl5e$f51$1@news.onet.pl>
References: <anhbjs$sch$1@news.onet.pl>
<s...@a...home.ostrow.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.160.99.14
X-Trace: news.onet.pl 1033721838 15521 212.160.99.14 (4 Oct 2002 08:57:18 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 4 Oct 2002 08:57:18 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4522.1200
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4522.1200
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:205890
[ ukryj nagłówki ]Do wszystkich zainteresowanych:
Co do zle dopracowanych kolorów na kartach - czy się ich czepiam, czy
pisalem cos w ten desen Panie Domagalski ? Nie.
Co do zboczenia zawodowego - to racja.
Czy mam na celu doczepianie sie do jakiegos elementu malo konkretnego ?
Uwazam, ze bezpieczenstwo jest sprawą priorytetową dla Banku i nie można
zaliczyć jego faktu to elementu mało konkretnego - no chyba, że ludziom nie
zależy na tym by ich pieniądze były bezpieczne - jaki wtedy byłby sens
trzymania ich w Banku skoro można przecież w skarpecie zgrabnie
zabezpieczonej pod stertą bielizną:)
"Moim zdaniem jednak nie masz racji.
Kto mowi - niemozliwe? mLinkii . Przeciez sredna wikeu na mLinii to jakies
23 lata i te osoby o zabezpieczeniach itp maja tyle pojecia co ja o tresurze
sloni."
Jeśli ktoś ma coś do tego co napisałem, to proszę o czytanie wypowiedzi po
kolei i dokładne przeanalizowanie jej treści, a nie rzucanie opinii na temat
zdania wyrwanego z kontekstu.
Mówiłem o tym, iż skoro osoba na infolinii mówi, że dana usterka jest
niemożliwa do usunięcia - to takie zachowanie jest nader niepoważne i nie
profesjonalne.
Główną zasadą w takich przypadkach jest informowanie klientów w sposób taki,
by klient nie poczuł się zagrożony. Odpowiedź "usterka niemożliwa do
usunięcia" wplywa anty-pozytywnie na relacje klienta -> bank. Czy nie
zdarzyla się Wam nigdy sytuacja, w której nie usatysfakcjonowani odpowiedzią
Pani/Pana z infolinii banku wyraziliscie opinie o całym banku nawet w
kontekscie zatrudniania niezbyt wyspecjalizowanego personelu, ktory
zatrudnia?
Jesli powiedziecie, ze nie to Wam nie uwierze.
"Na prawde wiesz wszystko o Altamirze i jej systemach zabezpieczen???
Jako osoba za ktora sie podajesz, powinienes jednak pisac _konkrety_ a nie
jakies przypuszczenia i to na czym oparte???"
W swojej pracy zetknalem sie z wieloma rodzajami zabezpieczen, ktorych
metodologia opiera sie tak naprawde na bardzo podobnych schematach. Nazw
systemów bezpieczeństwa, liczących się na świecie, jest kilka, natomiast
pokątnych bardzo dużo. Co do konkretów - mam zacząć ? Ok.
Interdyscyplinaryzm transmisji w połączeniach wykorzystujących kodowanie
transakcji takie jak w przypadku MBanku może zostac w prosty sposób
zakłócony poprzez przeprowadzenie mechanicznego spięcia na linii A48. To z
kolei może spowodować antropomorficzne spowolnienie bitów parzystych
(przyspieszenie nieparzystych - sytuacja paradox), które przekierowane w
odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie (pomiedzy sesjami), mogą zostać
przechwycone i wykorzystane na wiele sposobów. Dane przesyłane liniami
macierzystymi, nie zabezpieczone podczas wystąpienia sytuacji o której
mówiłem wcześniej (indywidualny przypadek) mogą zostać także pobrane i
udostępnione poprzez mechanizmy supro-przewodów. Mam kontynuować ? Uważam,
iż nie jest to potrzebne. Nakresliłem jedynie fakt możliwości przejęcia
danych. Oczywiście nie napisze zestawu w stylu "jak dostac sie do rachunków
bankowych" bo nie o to chodzi i uwazam, iż moim zadaniem nie jest
zaspokojenie ciekawości speców od zabezpieczeń. Trzeba samemu włożyć trochę
w to pracy, a nie iść na łatwiznę (wszelkie dane odnośnie linii
transmicyjnych zostały celowo zmienione).
"Czy zanotowales jakies znikniecie (kradziez) kasy z mBanku? Ja jakos nie
slyszalem...."
Znowu zdanie wyrwane z kontekstu. Co do wirtualnej kradzieży pieniędzy z
banków - owszem takie wypadki zdarzają się. Ale zastanówcie się, w jakiej
literaturze znajdziecie informację na ich temat ? Poradniku Młodego Bankowca
?:))) Powiedzą w Dzienniku Telewizyjnym, Panoramie, Faktach na TVN ?:))
Rozmawiajmy jak dorośli ludzie, a nie jak dzieci. Wypadki, o których pisałem
wczesniej, są skrupulatnie zabezpieczane i owiane tajemnica bankową.
Szczerość w tym przypadku wiązała by się z niezbyt pochlebną oceną w
środowisku i stracie dużej ilości klientów (tych strategicznych także) co z
kolei mogłby doprowadzić, w skrajnych przypadkach, do upadłości banku.
"Powiem wiecej - czepianie sie systemu mBanku jest moim zdaniem chore w
sytuacji gdy prawie wszystkie duze banki oferuja internetowy kanal dostepu.
A tam do kasy przeciez tez dostep jest przez internet. Tak samo jak zamkna
infolinie czy strone transkacyjna (plus karty), moga zamknac placowke (ktora
nie ma przeciez skarbca z gumy)....
Dlatego pisanie w taim tonie takich maili - jest moim zdaniem malo powazne."
Nie napisałem, że inne banki mają lepsze bądź gorsze systemy zabezpieczeń,
więc proszę nie poszerzać sztucznie mojej wypowiedzi na zasadzie "głuchy jak
nie usłyszy to sam dopowie" - z całym szacunkiem.
"Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal" - czasami nie dopuszczamy do
wiadomości faktów, które nie są dla nas wygodne. Życie w błogiej
nieświadomości jest często lepszym złem, które człowiek wybiera.
Miało zostać stworzone kiedyś państwo gdzie wszyscy chodzili by szczęśliwi,
a uśmiech nie schodiłby im z twarzy. Imieniem tego państwa jest UTOPIA. Czy
to nie jest chore ??
"czy mBank jest srednio bezpieczny ....50-60%
biorac pod uwage nawet jednorazowe hasla ?"
Bezpieczeństwo nie opiera sie tylko na hasłach, które kodowane i dekodowane
są w taki sam sposób. Owszem istnieją różne sposoby na dodatkowe
zabezpieczenie nawet samych haseł, ale nie jestem tu po to by pisać w jaki
sposób. Nikt mi za to nie płaci, a dzielić się tym czego zgłębienie zajęło
mi trochę czasu uważam w tym przypadku za bezcelowe:)) Proszę o zrozumienie.
"myślę, że PKO BP ze swoimi procedurami bezpieczeństwa jest duuuużo mniej
bezpieczne od mBanku
obsŁuga telefoniczne bez podawania hasła, przyjmowanie zleceń przelewów bez
sprawdzenia dokumentu itp....
w mBanku przynajmniej jest zapasowe centrum danych i logi z serwerów"
Tak jak napisałem wcześniej, nie napisałem, że inne banki mają lepsze bądź
gorsze systemy zabezpieczeń, więc proszę nie poszerzać sztucznie mojej
wypowiedzi.....itd.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
MK
Użytkownik "Maciej" <m...@a...skrzynka.pl> napisał w
wiadomości news:slrnappa88.qs.m.domagalski@alpha.home.ostrow.pl
...
> In article <anhbjs$sch$1@news.onet.pl>, Grupa M wrote:
> ><W nawiązaniu do dyskusji z dnia 2002-10-01, a propo MBanku pt.: "MBank
> > odwala lamerke">
> >
> > Widzicie Państwo z drobnych szczegółów wychodzą tak naprawdę duże
problemy.
> >
> > Pamiętajcie, że ludzie mają dostęp do swoich pieniędzy poprzez internet.
> >
> > Skoro "specjalisci" z MBanku nie potrafią załatwić sprawy związanej z
w/w
> > kodowaniem to co będzie kiedy w którymś momencie z waszych wirtualnych
kont
> > będą znikać pieniądze - czy wtedy będą mogli powiedzieć - to niemożliwe
?
>
> Jezu zaraz bedziesz sie czepial nawet zle dopracowanych kolorow lub braku
> jakiegos elementu, ktory niczemu tak konkretnemu nie sluzy. Mysle ze to po
> prostu twoje zboczenie zawodowe i tyle.
>
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.02 09:06 Grupa M
- 04.10.02 09:14 Dracor
- 04.10.02 09:21 Grupa M
- 04.10.02 09:41 AMRA
- 04.10.02 09:42 Dracor
- 04.10.02 09:41 Wojtek Piecek
- 04.10.02 09:49 Marek Barbaszynski
- 04.10.02 09:58 AMRA
- 04.10.02 10:00 Dracor
- 04.10.02 10:06 g...@p...gazeta.pl
- 04.10.02 10:12 Dracor
- 04.10.02 10:16 g...@p...gazeta.pl
- 04.10.02 12:25 j...@p...onet.pl
- 04.10.02 14:30 GreG
- 04.10.02 16:06 RobertS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
Najnowsze wątki
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?