    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W polbanku lokata 9% - kiedy koniec?
    Date: Fri, 23 Jan 2009 10:39:10 -0800 (PST)

    On 23 Sty, 18:27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
    > Osobnik posiadający mail b...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > powiedz prosze cos wiecej.
    > Pytałem kilka osób *na mlinii i w oddziale) i wszyscy twierdzili ze jest
    > gwarantowana w 100% przez jakis luxemburski odpowiednik UFG.
    > Czy to oznacza ze cała firma Lukas celowo wprowadza klientów w błąd?
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ;www.rowery.rejtravel.pl
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
> [...]

    Pojawia sie pytanie - o czym rozmawiamy. O gwarancjach Bankowego
    Funduszu Gwarancyjnego - to powtarzam - tak zwane "polisolokaty" ich
    nie maja.

    Czy firmy ubezpieczeniowe maja swoj fundusz gwarancyjny? Tak maja. W
    Polsce gwarantuje on 50% [dla porownania BFG 100%] i to do 30 000 EURO
    [dla porownania BFG do 50 000 EURO].

    Wiec jesli jakis pracownik banku twierdzil, ze polisolokata ma
    gwarancje BFG - klamal. Nie wiem czy celowo, czy nieswiadomie ale
    klamal.

    Jesli zas twierdzil, ze polisa ma jakies gwarancje - mial racje, ale
    trzeba weryfikowac tak naprawde jaka firma ubezpieczeniowa wydaje taka
    polise [z jakiego jest kraju, co to za firma] i wtedy mozna ustalic
    jakie sa to gwarancje.

    Poza kwestia gwarancji sa jeszcze kwestie zwiazane z smiercia. Nikomu
    ni zycze oczywiscie. Ale powiezajac komus oszczednosci zycia warto sie
    zainteresowac takimi rzeczami.

    Znajdzie sie tez kilka innych roznic. Wiec to wciskanie zwyklych
    walkow ludziom, ze ta polisa to jest lokata, a jest polista tylko z
    uwagi na belke. Tak robi sie to zeby uniknac belki - ale w dobie
    kryzysu moze miec duze znaczenie czy sie wplacilo kase do banku
    bedacego spolka akcyjna prawa polskiego, czy jakiejs firmy
    ubezpieczeniowej dzialajacej u nas transgranicznie.

    Dlatego uwazam za zachowanie "nie fair" wciskanie ludziom lokat pod
    plaszczykiem lokaty. Ustawianie tych produktow jako rownorzednych.
    Polisa niesie ze soba pewne ryzyka, ktorych nie ma w przypadku lokaty.
    W normalnych czasach pewnie sam bym to olal, ale na swiecie dzieja sie
    rozne rzeczy. Firmy sa przejmowane, nacjonalizowane, niektore upadaja.