    From: "KK" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WWJ Multibanku i Kredyt w PKOBP - proszę o pomoc
    Date: Tue, 16 Mar 2004 22:01:14 +0100

    "Piotrek" <m...@w...pl> wrote in message
    news:c37nj4$f0g$1@opal.futuro.pl...
    > Witam
    >
    > Chodzi o tzw. WWJ w Multibanku. Mam nastepujące pytanie. Zakładam że
    > biorę pożyczkę hipoteczną na 20 lat. Zakładam że rata wynosi 400zł
    > miesięcznie. Gdybym wziął na 10 lat wynosiłaby powiedzmy 600zł.Od
    > początku pożyczkę spłacam ratami po 600zł. Czy w ten sposób pożyczka
    > będzie spłacona po 10 latach? Czy nic nie tracę biorąc kredyt na 20 lat
    > a spłacając go szybciej? Pomijam różnice w oprocentowaniu - zakładam że
    > jest takie samo dla obu okresów spłaty. Czy ktoś może podzielic się
    > wrażeniami z użytkowania WWJ w Multibanku?
> [...]

    No więc - zanim kolega tensor ruszy tutaj ze świętą krucjatą ;) to ja powiem
    tak. Obydwa kredyty są IMHO bardzo dobre. Ale jak już zauważyłeś WWJ jest
    "inny". I mi się to w nim właśnie spodobało. Dla niektórych to duża wada, że
    nie ma sztywnego harmonogramu spłat i boją się, ze będą za wolno spłacali
    ten kredyt.
    Dla mnie to była zaleta i od początku wiedziałem, że ja szukałem takiego
    właśnie produktu. Przede wszystkim chciałem opóźnić spłatę o kilka
    miesięcy - nie wiedziałem o ile, to miało zależec od tego ile dokładnie
    wydam na urządzenie :) No wiec spokojnie sobie urządzałem, płaciłem tylko
    odsetki, a od pewnego momentu zacząłem spłacać też kapitał. I co
    najważniejsze - spłacam go szybciej niż wg harmonogramu. Mnie osobiście taka
    linia dopinguje do większej spłaty - bo to tak fajnie widać, że każda
    złotóweczka wydana w miejszym stopniu zmiejsza Twoje zadłużenie - więc warto
    trzymagć rygor :)))

    Osobiście proponuję kredyt wziąć na 20 lat (max) - prowizja taka sama jak
    dla np 7 lat. Może spłacisz w 10 lat, może w 7, a może w 5? Kto wie co się
    wydarzy - ale nigdy nie będziesz musiał się martwić jakimiś nadpłatami i
    cudami - po prostu sobie spłacasz. A za 5 lat być może Ci zostanie
    kilkadziesiąt tys. i będziesz może chciał sobie kupić auto? ŻADEN inny
    kredyt Ci tego nie da, a z WWJa po prostu wypłacisz te kilkadziesiąt
    tysiaków i kupisz sobie nowe autko z kredytem oprocentowanym na ok 6-7
    procent, BEZ prowizji i BEZ żadnych dodatkowych formalności.
    To samo zresztą daje Ci MultiPlan - do niego też weźmiesz kredyt samochodowy
    oprocentowany jak hipoteczny. PKO BP Ci tego nie da - i to jest zaleta
    Planów Finansowych. Tylko trzeba uświadomić sobie trochę bardziej wyszukane
    potrzeby niż _tylko_ spłacanie procencików.

    Pozdrawiam
    KK