  • 1. Data: 2004-03-16 20:24:02
    Temat: WWJ Multibanku i Kredyt w PKOBP - proszę o pomoc
    Od: Piotrek <m...@w...pl>

    Witam

    Chodzi o tzw. WWJ w Multibanku. Mam nastepujące pytanie. Zakładam że
    biorę pożyczkę hipoteczną na 20 lat. Zakładam że rata wynosi 400zł
    miesięcznie. Gdybym wziął na 10 lat wynosiłaby powiedzmy 600zł.Od
    początku pożyczkę spłacam ratami po 600zł. Czy w ten sposób pożyczka
    będzie spłacona po 10 latach? Czy nic nie tracę biorąc kredyt na 20 lat
    a spłacając go szybciej? Pomijam różnice w oprocentowaniu - zakładam że
    jest takie samo dla obu okresów spłaty. Czy ktoś może podzielic się
    wrażeniami z użytkowania WWJ w Multibanku?
    W tej chwili stoję przed wyborem: Multibank i Bank PKOBP - pierwszy daje
    nieco nizsze oprocetowanie i jest nowocześniejszym produktem, natomiast
    drugi ma bardzo dobre opinie jako "klasyczny" kredyt hipoteczny. Prosze
    o za i przeciw.

    Pozdrawiam
    Piotrek

    P.S. Założenia są przyjęte w sposób uproszczony, prowizje i opłaty za
    uzyskanie kredytu też pomijam (są porównywalne), bo to jest inny problem.

  • 2. Data: 2004-03-16 21:01:14
    Temat: Re: WWJ Multibanku i Kredyt w PKOBP - proszę o pomoc
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Piotrek" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > nieco nizsze oprocetowanie i jest nowocześniejszym produktem, natomiast
    > drugi ma bardzo dobre opinie jako "klasyczny" kredyt hipoteczny. Prosze

    No więc - zanim kolega tensor ruszy tutaj ze świętą krucjatą ;) to ja powiem
    tak. Obydwa kredyty są IMHO bardzo dobre. Ale jak już zauważyłeś WWJ jest
    "inny". I mi się to w nim właśnie spodobało. Dla niektórych to duża wada, że
    nie ma sztywnego harmonogramu spłat i boją się, ze będą za wolno spłacali
    ten kredyt.
    Dla mnie to była zaleta i od początku wiedziałem, że ja szukałem takiego
    właśnie produktu. Przede wszystkim chciałem opóźnić spłatę o kilka
    miesięcy - nie wiedziałem o ile, to miało zależec od tego ile dokładnie
    wydam na urządzenie :) No wiec spokojnie sobie urządzałem, płaciłem tylko
    odsetki, a od pewnego momentu zacząłem spłacać też kapitał. I co
    najważniejsze - spłacam go szybciej niż wg harmonogramu. Mnie osobiście taka
    linia dopinguje do większej spłaty - bo to tak fajnie widać, że każda
    złotóweczka wydana w miejszym stopniu zmiejsza Twoje zadłużenie - więc warto
    trzymagć rygor :)))

    Osobiście proponuję kredyt wziąć na 20 lat (max) - prowizja taka sama jak
    dla np 7 lat. Może spłacisz w 10 lat, może w 7, a może w 5? Kto wie co się
    wydarzy - ale nigdy nie będziesz musiał się martwić jakimiś nadpłatami i
    cudami - po prostu sobie spłacasz. A za 5 lat być może Ci zostanie
    kilkadziesiąt tys. i będziesz może chciał sobie kupić auto? ŻADEN inny
    kredyt Ci tego nie da, a z WWJa po prostu wypłacisz te kilkadziesiąt
    tysiaków i kupisz sobie nowe autko z kredytem oprocentowanym na ok 6-7
    procent, BEZ prowizji i BEZ żadnych dodatkowych formalności.
    To samo zresztą daje Ci MultiPlan - do niego też weźmiesz kredyt samochodowy
    oprocentowany jak hipoteczny. PKO BP Ci tego nie da - i to jest zaleta
    Planów Finansowych. Tylko trzeba uświadomić sobie trochę bardziej wyszukane
    potrzeby niż _tylko_ spłacanie procencików.

    Pozdrawiam
    KK

  • 3. Data: 2004-03-16 21:16:23
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał:
    > oPKO BP Ci tego nie da - i to jest zaleta
    > Planów Finansowych.

    Ja bym także docenił możliwość inwestowania w fundusze bez prowizji ;))

    --
    Witek