    From: "Ambler" <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wartosc jednostki funduszu
    Date: Sun, 10 Apr 2005 21:25:18 +0200

    "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> wrote in message
    news:opso05ymnvynic5p@ada...

    czyli tak po prostu - cena jednostki zależy od wchodzacych do niej
    wartości papierów wartościowych (akcji, obligacji itd).
    Cena jednoski ma znaczenie dla kupującego. Im niższa cena tym więcej
    możesz kupić. Zyski to już inna sprawa. To jest kwestia czy kupuje się gdy
    jednosta jest droga czy tania i jakie ma szanse na podwyższenie swojej
    wartości.

    Chyba odczuwam jakieś niedorozgarnięcie w sobie, ale ciągle nie mogę znaleźć
    odpowiedzi skąd się bierze ta pierwotna cena jednostki, wiem ze potem ona
    się zmienia i ta zmiana jest dla mnie jako inwestora najbardziej istotna,
    ale czy jest tez dla mnie wazne ze w tym akurat funduszu ktory ma zaj...
    wzrost rzędu 2% dziennie w momencie kupna cena jednostki wyniosła 20 zł albo
    200zł. Dla mnei liczy się tylko procentowy wzrost (lub spadek)