  • Data: 2003-06-13 08:14:46
    Temat: Re: Wczesniejsza spłata kredytu?
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Dokładne dane
    > 35k pożyczki
    > na 7 lat
    > opr. 21% stałe
    > spłaciłem 47 rat po 900
    > wg charmonogramu zostało 20k do spłacenia (samej pożyczki).
    >
    > Bank INVEST BANK
    > Nie mam do nich pretensji. Widziały gały co brały ale nie miałem innej
    > możliwości.

    Zgodnie z tymi danymi powinieneś płacić ratę w wysokości 798,43 PLN. Po 47
    ratach pozostały kapitał wynosi 21 613 PLN.
    Z powyższego rozumiem, że każdego miesiąca robiłes nadpłatę w wysokości 900 -
    798,43 = 101,57 PLN. Problem w tym jak przez Bank była interpretowana ta
    nadpłata. W najbardziej niekorzystnej sytuacji te 100 PLN (w przybliżeniu) nie
    zmniejszały kwoty kredytu i sobie "leżały" w banku. Wtedy kapitał do spłacenia
    wynosi
    21 613 - 47*100 = 16913 PLN i oczywiście żadnego zwrotu zapłaconych odsetek.
    Przeczytaj w Umowie jak bank interpretuje nadpłaty i spróbuj "powalczyć".
    Interpretacja uczciwa powinna byc następująca.

    *********************
    Każda nadpłata zmniejsza kapitał.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS1. Niestety masz nauczkę na przyszłość:
    1. Nie bierze sie kredytu na wiele kat ze stałym oprocentowaniem.
    2. Przed dokonaniem jakiejkolwiek nadpłaty trzeba sprawdzić w Umowie jak bank
    bedzie ją interpretował.
    3. Bardzo istotna jest prowizja za wcześniejszą spłatę.

    PS2 Niezaleznie od sytuacji uciekaj z tego banku jak najszybciej.

    PS3. Jak będziesz miał jeszcze inne pytania, to z przyjemnością odpowiem.