  • Data: 2008-04-30 15:03:37
    Temat: Re: Wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego
    Od: Grzegorz Hul <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    e-kran pisze:

    > Aha. Opłata za aneks (skrócenie okresu) jest niższa niż 2% wartości spłaty
    > kredytu. Wynosi w TOiP PKOPBP 150 zł. czyli da się przeżyć. Dzięki.
    >
    > Pozdrawiam
    > e-kran

    Tak, tylko problemem jest to, o czym pisałeś w pierwszym poście. Banki
    co do zasady chcą być zabezpieczone na pierwszym miejscu w hipotece. I
    nie jest to takie oczywiste, że bank, który refinansuje twój kredyt
    zgodzi się spłacić część kredytu (a raczej na pewno się nie zgodzi) albo
    wypłacić ten kredyt w transzach (o tym akurat słyszałem, że kiedyś
    Millennium tak zrobiło), ponieważ po spłacie chce mieć gwarancję, że
    pierwotny bank wyda zaświadczenie pozwalające na wykreślenie hipoteki. A
    ma taką gwarancję spłacając cały kredyt. A informację ile wynosi stan
    zadłużenia bierze z zaświadczenia wydawanego przez pierwotny bank
    (ewentualnie na odstępstwo może uzyskać to drogą międzybankową - po
    rekomendacji S takie zaświadczenia podrożały kilkukrotnie)
    Rozwiązanie może być takie. Jeśli w PKO masz jako konto wyznaczone do
    spłat swój ROR, a często tak jest, to normalnie załatwiasz kredyt
    refinansowy, bank refinansujący przelewa kasę na twój ROR (od razu
    powiem, że nie wszystkie banki się na to godzą), a ty jak już masz
    pieniądze spłacasz to dwoma dyspozycjami - najpierw powiedzmy 99% kwoty
    do spłaty, następnego dnia (czyli po zaksięgowaniu) resztę tej kwoty.
    Można tak zrobić, ponieważ bank nie ma prawa pobrać od Ciebie z konta
    pieniędzy na nadpłatę kredytu bez Twojej dyspozycji.

    Grzegorz Hul
    szukasz kredytu hipotecznego
    - zapraszam na moją stronę:
    http://finance4u.com.pl