  • Data: 2006-03-29 20:43:23
    Temat: Re: Wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego - mbank.
    Od: Shadow <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ptasiek napisał(a):

    > Wszystkieeeee?
    > Sie umówily tak, czy co?
    > Co ich obchodzi czy ja mam ten wkład w gotówce, w akcjach, w mieszkaniu czy
    > w złocie???
    > Chce kredyt na połowe mieszkania i już!

    Wkład własny to bezpośredni wkład piniężny w nabywane mieszkanie

    > Rozumiem, że jest tak:
    > 1) Podpisuję umowę przedwstępną z developerem, gdzie jest wyszczególniony
    > harmonogram wpłat (np. 4 transze).
    > 2) Wpłacam pierwsze 2 transze na konto developera ze swoich środków
    > 3) Idę do banku i bank mi pożycza kasę na 2 następne transze.
    >
    > I wtedy liczy się, że mam wkład własny, tak?

    Dokładnie tak to wygląda.

    > A jesli mam te kase "w mieszkaniu" to co?

    To dla banku jej nie masz.

    > 4) Bank łaskawie przyjmuje ode mnie kasę za sprzedane mieszkanie i zmniejsza
    > w ten sposób kredyt.

    Nie ma czegoś takiego. Kredy juz został ci przyznany, a co więcej
    wykorzystany. Teraz ty go po prostu musisz spłacić.

    > A co jeśli uda mi się (na to liczę) sprzedać mieszkanie (i dostać gotówkę)
    > przed terminem wpłaty ostatnich 2 transz?
    > A zdarza się, że developer bierze w rozliczeniu stare mieszkanie wtedy chyba
    > nie mam wkładu równego "zero"???

    Zasadą jest, że banki "uzupełniają" brakującą kwotę, a nie odwrotnie