    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Thu, 05 Feb 2004 08:05:57 +0100

    On Wed, 04 Feb 2004 22:47:35 +0100, devnull <d...@n...net>
    wrote:

    >Pracuja w banku. :)
    To pewnie dlatego w tych bankach takie drogie przelewy i oplaty za
    inne uslugi wygórowane :)

    >Nie chodzi o reklamy, przyklady reklam przypominam po to, zeby im oraz tym
    >ktorzy sa takimi frajerami, ze wierza w to iz za wszystko bankowi musza placic,
    >pomimo ze ten obraca naszymi pieniedzmi, bylo troche glupio.
    Ja nie do końca wierze, po prostu wiem, że bank woli zarobić na mnie %
    od trzymania mojej kasy (lub wpłacania jej do SFI + 2PLN/mc za
    przelewy, niż same procenty bez tych 2 PLN :).

    >Chodzi o to, ze
    >wielu (i ja) sadzilo, ze mbank wyznaczy nowa droge jaka pojda niektore inne
    >polskie banki, droge europejska, bo w Europie jest niemalo takich bankow, ktore
    >byly podobne do dawnego mbanku nawet, pomimo ze wiele z nich jest marmurkami -
    >tym sie zawiodlem i na to sie nabralem, sadzilem, ze u nas moze byc
    Ja też tak sądziłem, ale cóż, zawiodłem się, widać przy braku sprawnej
    konkurencji te 50 groszy im nie zaszkodzi, pozostaje tylko czekać na
    konkurencję z prawdziwego zdarzenia, bo nic innego nie jest w stanie
    zmusić ich do zmiany opłat (w dół).

    >Cytat z forum:
    >http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=11
    6736&t=116736&v=f
    >"Bardzo dawno tu nie zaglądałem, jednak pamiętam, że na pytanie, co generuje
    >mniejsze koszty dla mBanku Pan Bolanowski odpowiedział, że przelewy są znacznie
    >tańsze od wypłat z bankomatów.
    >Przez ostatnie dwa lata starałem się generować jak najmniejsze koszty płacąc w
    >sklepach kartą z delfinkiem (trzeba dać bankowi zarobić bo idzie mi na rękę).
    >więc jestem trochę jestem zaskoczony, że teraz mam postępować odwrotnie."
    Hehe ... bez przesady, choć przy polityce banku promującej związki z
    klientami, klient może robić też coś dla banku, ale ja konta raczej
    używałem zgodnie z potrzebami.

    >http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=11
    6714&t=116668
    >"mBanku nie stać na ponadtrzyletnie sponsorowanie obrotu bezgotówkowego -
    >okazuje się, ze nasi klienci, ci ktorzy dają nam przychody, są de facto
    >zwolennikami obrotu gotówkowego i dlatego idąc za ich potrzebami ułatwiamy im
    >ten obrót [...] mBank zawsze slucha klientów i nie zamyka oczu na ich potrzeby.
    >nasze dane wskazały jednoznacznie, jakie operacje bankowe należy wspierać."
    Czytałem ten wątek na forum i powyższe stwierdzenia zburzyły mój
    światopogląd na temat bankowości ... że niby darmowe przelewy droższe
    niż darmowe wypłaty w sieci bankomatów nienależących do banku ??
    Ja przez ostatnie 2 lata robiłem ok 2 wypłat z bankomatu na miesiąc, a
    przelewów sporo więcej ... wole operacje bezgotówkowe ... przepraszam,
    że przeze mnie jest ta podwyżka ;).

    pzdr,
    Dentarg

    --