    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Date: 17 Jan 2002 18:45:27 GMT
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>

    Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiesz Adaś - tutaj się z Tobą zgodzić muszę :-) Rzeczywiście
    > sprzedawca może oczywiście zadzwonić do swojego centrum autoryzacji
    > i przekazać im takie informacje, które spowodują, że centrum
    > autoryzacji nie wyrazi zgody na przeprowadzenie transakcji. Oczywiście
    > będzie to świadome działanie sprzedawcy, który zrobi to specjalnie,
    > aby transakcja nie została dokonana.

    No właśnie o tym cały czas mówię. Sprzedawca ma możliwośc zatrzymać
    kartę klienta na podstawie własnego widzijemusię ;)

    > Natomiast odmowa dokonania transakcji NIE OZNACZA automatycznie
    > polecenia zatrzymania karty - centrum autoryzacji na podstawie
    > informacji od sprzedawcy może tylko odmówić dokonania transakcji
    > i nie wydać polecenia zatrzymania karty.

    A czy ja kiedykolwiek coś takiego napisałem?

    > Warto może mieć świadomość, że centrum autoryzacji może
    > udzielić trzech różnych odpowiedzi:
    > 1. wyrazić zgodę na przeprowadzenie transakcji
    > 2. odmówić zgody na przeprowadzenie transakcji i polecić
    > zwrócenie karty posiadaczowi
    > 3. odmówić zgody na przeprowadzenie transakcji i polecić
    > zatrzymanie karty

    heh, kiedys pamiętałem kody jakie trafiały do bazy danych Payment
    Servera ;)))

    Banki zazwyczaj używają terminów:
    na 1. - zastrzeżenie
    na 2. - blokada karty.