    From: Wiktor <...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wibor 6M, Wibor 3M
    Date: Sat, 27 Jun 2009 10:02:30 +0200

    Jabba pisze:
    > Witam!
    >
    > W tej chwili Wibor 3M wynosi 4.27%, a 6M 4.43. Różnica 0.16%
    > I tu pytanie - czy zawsze Wibor 6M jest większy niż 3M, czy różnie to
    > bywa?
    >
    > Czy jest ryzyko że ta różnica będzie dużo większa, np. 0.6%?
    >
    > Czemu pytam? Bo biorę kredyt hipoteczny, mam pozytywne decyzje w dwóch
    > bankach.
    > Jeden przy marży 1.3 i Wiborze 6M, a drugi przy marży 1.8, ale Wiborze
    > 3M, i zastanawiam się, czy jest możliwość, że kiedyś oba te Wibory się
    > rozjadą tak, że tańszy stanie się ten kredyt z większą marżą?

    w sumie żadna różnica. Raz 6M będzie większy, za rok może być na odwrót.
    Jeśli wibor spada, to przy 6M będziesz dłużej czekał aby to odczuć. Ale
    tak samo jest jeśli wibor będzie rósł - wtedy 3M szybciej wzrośnie, a 6M
    będzie rósł wolnej.
    Czyli suma sumarum, w ciągu dłuższego okresu to nie ma znaczenia. Bierz
    tam, gdzie masz mniejszą marżę.

    --
    Wiktor