    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wingardium Leviosa
    Date: Thu, 24 Sep 2009 08:19:09 +0200

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message
    news:h9d1ca$ac4$8@inews.gazeta.pl...

    > Takie info wyciągnąłem od swoje wtyki w Lukasie ;)
    >
    > "Z tego co ja wiem to tego typu płatności są tak realizowane:
    > - z datą bieżącą - przelew zostanie zrealizowany następnego dnia
    > roboczego
    > - z datą przyszłą - przelew zostanie zrealizowany w kolejnym dniu
    > roboczym następującym po dniu wskazanym w dyspozycji, do tego czasu
    > zostają zablokowane środki na kwotę zleconego przelewu, które
    > pomniejszają limit dostępny; odsetki liczone są od dnia wykonania
    > przelewu.
    > A jak było inaczej, to trzeba by taki przypadek zbadać
> [...]

    No cóż - wtyka miała całkowita rację. Wykonałem dodatkowe testowe przelewy
    na inne rachunki (ostatni zapewne dotrze na rachunek docelowy dzisiejszym
    pierwszym Elixirem) i wynik jest następujący:

    Lukas wykonuje przelew z karty zlecony w opcji "płatności za rachunki" na
    dzień roboczy "n" w dniu roboczym "n+1" pierwszą sesją Elixir. W sumie nie
    testowałem co by było gdybym zlecił przelew na dzień wolny, czy byłby to
    najbliższy dzień roboczy po dniu wolnym czy też dopiero następny dzień
    roboczy, ale to już jest chyba mniej ważne.

    Ogólnie wydaje mi się to dość spektakularne i warte odnotowania na grupie.
    Jako że i tak dla przelewów tych występuje grace period, aby dotarły one w
    terminie należy je zlecać na datę wcześniejszą niż termin płatności! Nie
    spotkałem się z czymś takim w przypadku przelewów z żadnej innej karty.