  • Data: 2011-12-23 07:12:42
    Temat: Re: Wkrótce bank chiński...
    Od: V <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-22 23:40, Zenek pisze:

    > Mialem okazje kupowac kilka razy to i owo od roznych firm i w roznych
    > ilosciach z Chin kontynentalnych i stref ekonomicznych i nikt nigdy nie
    > chcial zaplaty w juanach EUR USD OK ale nie juan.
    >
    > Dla nich dolar to bozek tak jak kiedys u nas, mysla ze to super waluta a
    > to kawalek papierka bez pokrycia. Jak tylko sie skonczy ropa to dolarami
    > bedzie mozna tapetowac kibel. Chyba ze USA zaoferuja innym krajom
    > ochrone, czyli da im oferte nie do odrzucenia.

    OK dla incydentalnych zakupów. Załóżmy jednak, że handlujesz non stop w
    dwie strony, surowce, technologia, produkcja. Czy chciałbyś uwolnić się
    od walut "pośredniczących", kosztów i ryzyka kursowego z nimi
    związanego? Ja tak, a kontrahent z Chin nawet obniży swoją cenę. To o
    czym piszę nie ma związku z pokryciem usd, chodzi mi o bieżącą zmienność
    kursu usd czy eur, o bieżący handel. ICBC wchodzi do nas właśnie z tego
    powodu, będą mieli oddziały we wszystkich tych krajach, gdzie wysokość
    wymiany handlowej z Chinami jest dla nich znacząca. Oczywiście jak
    pozyskają przedsiębiorstwa w zakresie obsługi handlu to natychmiast
    oferta kredytowa na inwestycje dla tych przedsiębiorstw i uniwersalna
    oferta dla pracowników.

    V.