  • Data: 2022-03-14 01:19:37
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "cef" 622da9a6$0$473$6...@n...neostrada.pl

    > razu jako obcych. Z Ukrainy przybywają jednak tysiące osób (ponad milion),

    Prawie dwa miliony; będzie razem od trzech do pięciu?...

    > państwo jest bezradne

    Więcej stąd ubyło do UK itp. niż teraz przybyło.

    > i wszystko na razie opiera się o spontaniczną pomoc płynącą od obywateli,

    Może warto uruchomić domy pielgrzyma?!
    Duchowni ucieszą się -- zapłatę otrzymają na tamtym świecie!
    Są też sanatoria itp... Przybyszom można drukować domy...
    Nie tylko do drukowania pieniędzy są drukarki -- także
    domy można drukować... Bardzo szybko, sprawnie, tanio,
    przytulnie, komfortowo...

    Przybysze potracili swe domy...

    > wszystko to trzyma się kupy (na razie) dzięki wysiłkowi wolontariuszy,

    Polaków na świecie jest ~50 milionów, w kraju chyba ze 40...
    Te 2 to tak dużo? Nawet 5 to jakaś masakra? Część pojedzie
    dalej -- do RNF, UK itp... Można też zwrócić się do UE po
    prośbie...

    W przyszłości -- czy warto kupować ,,tani'' gaz z Rosji?!

    > ale tego entuzjazmu wystarczy na kilka tygodni góra.

    Jak Polacy w 1920 r. bronili Europy przed Bolszewikami, tak
    teraz Ukraińcy -- lepiej im pomóc czy samemu brać na siebie
    bezpośrednie uderzenia rosyjskiej ,,pomocy''?

    > Potem zapał ostygnie a u reszty społeczeństwa pojawi się refleksja:

    - mamy dzieci, na które do tej pory nie płaciliśmy 500+
    - mamy ręce do pracy
    - mamy ochronę przed Moskwą
    - mamy przychylność Europy
    - mamy wreszcie możliwość spłacania długów w Berlinie czy
    zachodniej Europie w ogóle podczas stanu wojennego...

    > my nic nie mamy

    - z hodowli domowych zwierząt (psów, kotów, papug) mamy
    jeszcze mniej

    > a Ukraińcy co tu robią, zabierają nam pracę/socjal,

    - im więcej ludzi do pracy, tym lepiej;
    ważne, by nimi dobrze/rozumnie pokierować
    - tak długo/często płakano nad Polakami kształconymi
    w Polsce, lecz pracującymi dla obcych kapitałów
    na obcej ziemi...

    > panoszą się

    - raczej żyją w paranoicznym lęku

    > itd itp Są tu obcy,

    - są w swej dawnej ojczyźnie

    > więc niech

    - czują się jak u siebie w domu

    > spier...ają - ktoś to będzie podsycał,

    Trolle Putina? Czy przygłupy? Takie podsycanie chyba jest
    zabronione a Polacy mają i policję, i wojsko... Lepiej
    zwalczać głupotę teraz czy później kryć się przed Gradami
    czy Iskanderami?... 250 Abramsów niewiele pomoże... Może
    wszystkie nie padną rażone jedną salwą, ale nie obronią nas...

    Raczej trzeba zainwestować w obronę przeciwrakietową
    i przeciwlotniczą w ogóle oraz w relatywnie tanie środki
    zwalczania ciężkich/opancerzonych pojazdów... Ewentualnych
    pomagierów trzeba powitać nie karabinowymi salwami, ale:
    Piorunami, Javelinami, dronami...

    W Afganistanie powierzyłbym przygodnym kobietom broń chętniej
    niż przygodnym mężczyznom. Tu -- chętniej Ukrainkom niż
    przygodnym Polakom...

    Pioruny czy Javeliny nie zajmują tak dużo miejsca jak Abramsy
    i nie palą tak dużo paliwa... Szkolenie obsługantów Abramsów
    jest znacznie trudniejsze, kosztowniejsze i czasochłonniejsze...

    USA są silne, bo przygarniały ludzi ze świata, w tym:
    Teslę, Einsteina, Muska... Nawet zbrodniarzy -- Brauna...

    Tymczasem Moskale potrafili trzymać mądrali w GUŁAGu...

    > aż pojawią się akty przemocy o różnej skali.

    Pojawiają się -- net już pisze o zgwałceniu Ukrainki...

    > Nie wiem na co nas stać, spodziewam się najgorszego.

    Zawsze z sympatią traktowałem ludzi z tamtym akcentem.

    -=-

    Miło posłuchać... Ale słowa złowróżbne...

    przez Plac Saski czerkieskie sotnie pędzą

    Teraz na Ukrainie panoszą się Czeczeni -- to prawie Czerkiesi;
    a Ukraina to prawie Polska, a już na pewno dawna Rzeczpospolita.
    Religia jest coraz mniej ważna -- może warto pogodzić się,
    zbudować wspólny front i razem zadbać o wspólne bezpieczeństwo?!

    Czeczenia nie tak dawno walczyła o swoją niepodległość...
    Polacy także walczyli w carskiej armii... Na swą zgubę...

    https://www.archiwa.gov.pl/files/Warszawa_przedstycz
    niowa__Przebudzenie_rewolucja_moralna.pdf

    Bez Ukrainy Polacy nie mają wielkich szans w starciu z Moskwą.

    NATO nie obroni ludzi, którzy nie zechcą walczyć
    o swoją tożsamość, wolność, swe człowieczeństwo...

    Ukraińcy walką pokazują, że warci/godni są otrzymania pomocy!

    Moskwie zależy na dzieleniu/skłócaniu narodów
    zamieszkujących tereny dawnej Rzeczpospolitej.

    W interesie Polaków (i zachodniego świata) jest współpracowanie
    z Ukraińcami także wtedy, gdy zwykłe ludzkie odruchy zawiodą...

    --