  • Data: 2009-02-21 19:35:21
    Temat: Re: Wpadka
    Od: "kashmiri" <a @ a . com> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:gnp825$46t$1@news.wp.pl...
    > Kraków: zatrzymano "bankomatowych" złodzei
    > PAP, POg /16:29
    >
    > Dwóch obywateli Rumunii, którzy kradli dane właścicieli kart bankomatowych
    > zatrzymali krakowscy policjanci - powiedziała Katarzyna Cisło z zespołu
    > prasowego małopolskiej policji.

    /.../

    Ciekaw jestem, dlaczego w polskich mediach tak niesamowicie ważna jest
    narodowość bohaterów każdej historii. W Wielkiej Brytanii pisze się po
    prostu: złodzieje ukradli. Przecież to nie paszport kradnie, tylko
    człowiek. (Mimo że w większości przypadków można by pisać równie dobrze:
    Polacy ukradli).

    A w Polsce, jak się nie daj Boże cudzoziemcowi zdarzy wejść w konflikt z
    prawem, zaraz wszystkie gazety roztrąbią: bo Rumun; Rosjanin; Niemiec;
    Cygan; itd. Czy chodzi o to, aby jeszcze bardziej pielęgnować i tak już
    wybujałą polską ksenofobię? Żeby dać lepsze samopoczucie czytelnikowi - z
    naiwnego założenia, etnicznie czystemu Polakowi? Żeby skini w ramach
    polskiej gościnności tym chętniej bili białych cudzoziemców i mordowali
    kolorowych? Bo jak czytam komentarze pod tekstami, to się zastanawiam nad
    poziomem inteligencji narodu...

    k.