    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wplatomaty Multibanku dla klientow mBanku
    Date: Fri, 23 Jan 2009 11:18:42 +0100
    <gl5gg6$bai$3@news.interia.pl> <20090121002233.1662d02b@cartel>
    <a...@r...googlegroups.com>
    <gl6vbt$79h$1@news.interia.pl>
    <6...@p...googlegroups.com>

    "szczurwa" 6...@p...goog
    legroups.com

    : To kwestia indywidualnego przypadku. Wydaje mi się, że łatwiej było
    : wtedy, wbrew pozorom, osobom przedsiębiorczym zarobic jakieś konkretne
    : pieniądze.

    Łatwiej? MILION razy łatwiej! I konkretne, i mniej konkretne -- takie na chleb, mleko
    i masło... :)

    Zarabiałem, zanim byłem uczniem szkoły podstawowej, a będąc już uczniem takiej
    szkoły, prowadziłem księgowość -- uczciwie, bo i tak nie płaciłem podatków, :)
    a nie płaciłem podatków, bo nawet nie wiedziałem o tym, że trzeba je płacić.
    Gdybym wiedział -- pewnie bym płacił. :) (człowiek mądrzeje z czasem -- niestety!!!)

    : Jako szesnastolatek w połowie lat osiemdziesiatych
    : zarabiałem pieciokrotność ówczesnej średniej.

    Czyli tak ze sto dolców na miesiąc? ;)

    : Dziś przychodzi mi to znacznie trudniej...

    A jaka jest dziś ta średnia? 2, 2.5, 3 na rękę?

    : Inna sprawa, że za ówczesną walutę niewiele można było kupić.

    Mając jej dstatecznie dużo -- można było kupić dużo. ;)

    Walutą (obok złotówki czy dolara) było ,,pół litra''. :)
    I ,,pół litra'' zawsze było warte tyle samo -- ,,pół litra''!!!
    W Pewexie (export wenętrzny) oscylowało to w okolicach
    jednego dolara... Znaczy... Jednego bona/bonu...

    Na zakupy można było jechać do pobliskiej NRD, do knajpy -- na Węgry,
    a na odpoczynek -- do Warny. ;) Jugosławia była półzachodnia. ;)
    W Rumunii były dwie drogi. ;) (o ile można je było nazwać aż drogami)

    Czy handlowałem? Oczywiście!! Ale cały mój przychód z (; handlu międzynarodowego ;)
    można
    zamknąć kwotą około 20 dolarów amerykańskich. I raczej ;) nie przywoziłem makulatury
    (waluty, dolarów, marek itd.) ale żarcie i wrażenia oraz przydatne drobiazgi. :)
    W Polsce nawet o mydło było trudno.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'