eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Re: Wprowadzenie obsługi kart w firmie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2009-12-05 10:11:36
    Temat: Re: Wprowadzenie obsługi kart w firmie
    Od: Dąbrowski <b...@v...pl>


    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:hfbjhi$40l$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam.
    >
    > Zmieniłem pracę i zacząłem odpowiadać za usługowy kawałek średniej firmy.
    > Konkretnie jest to myjnia autocystern, cystern kolejowych, kontenerów itd.
    > Klienci są polscy oraz zagraniczni. Zastanawiam się czy nie usprawniłoby
    > całej roboty wprowadzenie płatności kartami za usługi.

    A co klienci na to? Czy przypadkiem w rozliczeniach między firmami
    wygodniejsza formą zapłaty nie jest przelew?


  • 2. Data: 2009-12-05 11:13:21
    Temat: Re: Wprowadzenie obsługi kart w firmie
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Dąbrowski pisze:
    >
    > Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > news:hfbjhi$40l$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> Witam.
    >>
    >> Zmieniłem pracę i zacząłem odpowiadać za usługowy kawałek średniej
    >> firmy. Konkretnie jest to myjnia autocystern, cystern kolejowych,
    >> kontenerów itd. Klienci są polscy oraz zagraniczni. Zastanawiam się
    >> czy nie usprawniłoby całej roboty wprowadzenie płatności kartami za
    >> usługi.
    >
    > A co klienci na to? Czy przypadkiem w rozliczeniach między firmami
    > wygodniejsza formą zapłaty nie jest przelew?

    Pytanie, jaki procent faktur z opozniona platnoscia nie jest placonych
    w terminie?
    Mozna na tej podstawie wyliczyc symulacje , czy koszty obslugi
    transakcji karcianych zostana zrekompensowane przez terminowosc wplywow
    za uslugi, czyli niekredytowanie klientow.

    Jesli klienci placa tylko gotowka, przed czy zaraz po usludze, sytuacja
    jest troche inna.


  • 3. Data: 2009-12-06 08:56:33
    Temat: Re: Wprowadzenie obsługi kart w firmie
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hfdf8h$6fp$2@news.onet.pl...
    > Dąbrowski pisze:

    > Pytanie, jaki procent faktur z opozniona platnoscia nie jest
    > placonych w terminie?

    Pytanie dodatkowe - z jakim opóźniniem wpływają na konto firmy środki
    z płatnosci kartą?

    --
    Pozdrowienia, Slawek



  • 4. Data: 2009-12-06 09:00:51
    Temat: Re: Wprowadzenie obsługi kart w firmie
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfej0i$532$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    >> A co klienci na to? Czy przypadkiem w rozliczeniach między firmami
    >> wygodniejsza formą zapłaty nie jest przelew?
    >
    > Może i jest. Ale nie zawsze kontrahent chce/może zapłacić.
    > A tak by zwykle nie było takiego problemu, bo kierowcy zwykle chyba
    > posiadają karty płatnicze?.

    Pytanie dodatkowe - CZYJE karty posiadają "zwykle" kierowcy?
    Swoje czy firmowe?
    A jeśli firmowe to jaka część z nich jest zwykłymi kartami Visa/MC a
    jaka słuzy wyłącznie do płatności na niektórych stacjach benzynowych
    (karty flotowe, karty sieci stacji benzynowych itp.). I którą część z
    tej części zamierzasz obsługiwać?

    --
    Pozdrowienia, Slawek



  • 5. Data: 2009-12-06 09:34:44
    Temat: Re: Wprowadzenie obsługi kart w firmie
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Maciej Loret pisze:
    > Witam.
    >
    >> Pytanie, jaki procent faktur z opozniona platnoscia nie jest
    >> placonych w terminie?
    >
    > Nie wiem. Ale takowe są...

    No to przed przedstawieniem projektu przelozonym warto zebrac dane i
    dokonac obliczen, dla zwyklych przelewow platnych w terminie (tydzien?
    dwa? - ile dajecie) i dla platnosci nieterminowych.


    >> Mozna na tej podstawie wyliczyc symulacje , czy koszty obslugi
    >> transakcji karcianych zostana zrekompensowane przez terminowosc
    >> wplywow za uslugi, czyli niekredytowanie klientow.
    >
    > Właśnie chciałbym się dowiedzieć ile trzeba dołożyć do interesu, by mieć
    > możliwość przyjmowania kart...

    Znajac wartosci - wartosc przecietnej miesiecznej sprzedazy i ilosc
    transakcji w dniu i w miesiacu, mozesz juz wstepnie popytac o mozliwe
    standardowe warunki u roznych obslugujacych. Gdy pozniej dojdzie do
    oficjalnego zapytania ofertowego i negocjacji, warunki powinny byc tylko
    lepsze.


    >
    >> Jesli klienci placa tylko gotowka, przed czy zaraz po usludze,
    >> sytuacja jest troche inna.
    >
    > Gotówką rzadko. Zdecydowanie częściej jest to przelew.
    >

    Sadze, ze tak po gora 3 dniach pieniadze z karty powinny byc na waszym
    koncie. Jesli wspieracie sie kredytami w swojej dzialalnosci, to analiza
    na pewno wykazalaby lepsza oplacalnosc transakcji karcianych. Jesli
    dajecie srodki wlasne na oprocentowane konto, to samo oprocentownie
    wczesniej wplaconych pieniedzy nie pokryje zapewne w pelni kosztow
    obslugi transakcji karcianych, ale bedziecie mieli lepsza plynnosc
    finansowa.


  • 6. Data: 2009-12-06 10:39:05
    Temat: Re: Wprowadzenie obsługi kart w firmie
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hfftrl$n1j$...@n...onet.pl...

    > Jesli wspieracie sie kredytami w swojej dzialalnosci, to analiza na pewno
    > wykazalaby lepsza oplacalnosc transakcji karcianych. Jesli

    IMO nie. Analiza nie wykaże lepszej opłacalności akceptowania kart.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1