    From: "darnok" <d...@a...spam.ch>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wspaniałe raty w CETELEM (BANK)
    Date: Sat, 25 Aug 2007 15:25:10 +0200

    In news:tnRzi.25547$ph7.22591@newsfe5-win.ntli.net, *swen* wrote:

    > Sam sobie winny? A co mial z prawnikiem isc po odkurzacz na raty?
    > Czy sadzisz, ze kazdy powinien miec podstawowa wiedze z zakresu prawa
    > karnego, prawa cywilnego, prawa bankowego i idac po zakup odkurzacza,

    Tak, dokladnie tak uwazam. Kazdego w szkole - najlepiej sredniej, powinno
    sie nauczyc co to jest prawo cywilne, karne. Do tego zeby czytali WSZYSTKIE
    umowy przed podpisaniem - jak nie rozumieja to szukac pomocy w roznych
    poradniach konsumentow itp. Dodatkowo powinno zapoznawac sie z podstawami
    bankowosci zeby tam tez umieli cokolwiek zrobic.

    > ma poswieciec pare dni na analize wszelkich zapisow prawnych...

    Tak - jesli nie chce potem obudzic sie z reka w nocniku jak teraz. Jak mu
    sie nie chce, to nie powinien potem przylatywac na grupe i plakac ze go o
    2gr scigaja ktorych sam nie wplacil.

    > Ludzie nie tworzcie paranoii! Zyjemy chyba w cywilizowanym kraju, a
    > nie na jakims dzikim wschodzie, no chyba, ze jednak jest inaczej.

    I w tym cywilizowanym kraju bank czy firma kredytowa CETELEM zawarla ze
    swoim klientem umowe na pismie w ktorej okreslone zostaly warunki tej umowy.
    Klient nie dotrzymal - firma domaga sie dopelnienia warunkow umowy zadajac
    odsetek i roznych oplat.
    To czy te oplaty nie sa za wysokie nie jest przedmiotem tej wypowiedzi - to
    nalezy ewentualnie zglaszac do UOKiK lub jesli takie oplaty nam sie nie
    podobaja nie zawierac umow z ta firma.
    Ale jak sie pod czyms podpisuje to ze wszystkimi prawami i obowiazkami z
    tego wynikajacymi.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."