  • 1. Data: 2007-08-23 21:33:07
    Temat: Wspaniałe raty w CETELEM (BANK)
    Od: r...@g...com

    Dzień dobry.Mam problem w dniu 03.09..2006 w sklepie RTV EURO AGD
    kupiłem odkurzacz na 6 nieoprocentowanych rat.Pracownik naliczył
    kwotę,którą mam zapłacić, 359 pln podzielił przez 6 i wyszła kwota
    59,83pln i takie raty płaciłem oczywiście w terminie.W dniu 16.08.2007
    czyli mineło od wpłacenia ostatniej raty 6 miesięcy, otrzymałem pismo
    z banku Cetelem, że rat nie spłaciłem i mam zapłacić kwotę 72,22
    złote.Kiedy poszedłem do sklepu pan powiedział mi,że zalegam bankowi
    0.02 zlote.Po prostu kwotę pomnożył 6 razy 59,83 i wyszło
    358,98.Proszę o odpowiedż kto ponosi za to winę, bo w moim odczuciu
    pracownik, który jest wskazany w umowie jako reprezentant
    banku.Poniżej przedstawiam mail z odpowiedzią Cetelem Bank na moją
    prośbę o anulowanie tej kwoty, ponieważ nie poczuwam się do jej
    zapłacenia. Nadmienić muszę ( jak wynika z poniższego maila), że
    obecnie mam do zapłaty już nie 72,22 zł tylko 106,92 zł. Odpowiedź na
    moje zażalenie bank mailem przesłał mi w dniu dzisiejszym tj.
    23.07.2007r .Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją Pozdrawiam.

    Szanowny Panie

    W związku z tym, że nie został dotrzymany punkt umowy, zawarty w
    paragrafie 11, który stanowi, iż warunkiem nie naliczania dodatkowych
    kosztów jest spłata całości kredytu. Wpłacona przez Pana kwota jest za
    mała o 0,02 zł. Nie znajdujemy uzasadnienia dla rozpatrzenia
    pozytywnie
    Pana reklamacji. Na dzień sporządzenia wiadomości do spłaty pozostaje
    kwota 106,92 zł.

  • 2. Data: 2007-08-23 22:30:01
    Temat: Re: Wspaniałe raty w CETELEM (BANK)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@g...com wrote:
> [...]
    > kwotę,którą mam zapłacić, 359 pln podzielił przez 6 i wyszła kwota
    > 59,83pln i takie raty płaciłem oczywiście w terminie.W dniu 16.08.2007

    Harmonogram spłat dostałeś na piśmie?

  • 3. Data: 2007-08-23 22:30:17
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    >Dzień dobry.Mam problem w dniu 03.09..2006 w sklepie RTV EURO AGD

    prawnie maja racje - podpisujac umowe z bankiem powinienes miec wpisana
    kwote raty i w takiej wysokosci splacic nie bazowac na kalkulatorze
    sprzedawcy

    inna sprawa to podejscie banku...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 4. Data: 2007-08-23 22:53:53
    Od: "h5k" <h...@o...pl>

    > inna sprawa to podejscie banku...

    Ja bym zapłacił "zaległość" a dla zasady poszedłbym do Sądu, 0,02zł przy
    kwocie którą musi zapłacić to zwykła lichwa a skrzętnie skonstruowane
    warunki umowy nie przesądzają, że bank ma rację (w świetle ewentualnego
    werdyktu Sądu, Sędziowie też ludzie...)

    Miałem inną sytuację, wziąłem na 12 rat TV za 3tys, spłaciłem 2 raty w
    "terminie" a w czasie trzeciej raty zapłaciłem resztę nalezności (kwota raty
    x 10 pozostałych miesięcy, zgodnie z kwotą widniejacą na umowie jako
    miesięczna spłata) a "po terminie" 4tej raty przyszło mi dodatkowo 105zł
    kary, że nie wywiązałem się z umowy (nie ma wpłaty za 4tą ratę!!!) ;))) na
    rozprawie przyszła 25letnia, przestraszona chudzina - reprezentant banku i
    został przez Sędzinę wymieszany z błotem, banki naciągają bazując na
    naiwności ludzkiej, btw. Lukas Bank, nie polecam

    Pozdr

  • 5. Data: 2007-08-23 23:24:29
    Od: "swen" <n...@n...com>

    ---------------------------
[...]

    --------------------------

    Osobiscie napisal bym pismo -nie maila- do banku oraz do najblizszego
    odzialu Ochrony Konsumenta z ta sprawa.
    Nie wiem, jak wyglada sprawa z lichwa, ale w moim odczuciu to pieknie
    podchodzi pod nie tyle lichwe ale super lichwe.
    Zaplac im te 0.02 zl, najlepiej osobiscie i koniec. Reszta niech idzie przez
    sad. Sad musial by byc w rekach celtelem by uznac kare w wysokosci 107 zl za
    0,02zl niedoplaty.
    Jak dla mnie to cetelem jest gorszy od najwiekszych orgasnizacji
    przestepczych!!! Jak mozna pobrac 106,92 zl za 0,02 zl zalegle!!!!!
    Nie spotkalem sie z rownie wielkim naciagactwem ze strony banku, mi tu
    pachnie czystym przekretem i jak sadze sad powinien ich na dzewo wyslac.

    A przy okazji ktos tu pisal pare watkow ponizej o kwocie 100zl, ze nie warta
    zachodu.... A tu przyklad wrecz idealny.

  • 6. Data: 2007-08-23 23:38:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zaplac im te 0.02 zl, najlepiej osobiscie i koniec. Reszta niech idzie
    > przez sad. Sad musial by byc w rekach celtelem by uznac kare w wysokosci

    To nie kara tylko odsetki od kredytu.

    marekz

  • 7. Data: 2007-08-24 05:27:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Sie, 00:30, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Harmonogram spłat dostałeś na piśmie?

    Dokladnie.
    Jesli nie ma na pismie, to jest problem.
    Mialem rozne kredyty i w sytuacjach podobnych do tej, w harmonogramie
    jedna z rat byla wieksza lub mniejsza o kilka groszy.

    Swoja droga, jesli to byl zakup kartowy (bo to chyba karte dali do
    tego?), to powinny przychodzic z banku comiesieczne potwierdzenia z
    kwota do splaty i kwota pozostala.
    Nic podobnego nie przychodzilo? (pytanie naturalnie do autora watku)

  • 8. Data: 2007-08-24 09:22:39
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > To nie kara tylko odsetki od kredytu.

    Byc moze i odsetki, ja raczej stawiam ze sa to czynnosci bankowe
    zwiazane z przypomnieniem o niedoplacie - czyli monity telefoniczne
    tudziez listowne. Kazdy bank sobie dolicza po 10-30zl za kazdy monit.

  • 9. Data: 2007-08-24 09:48:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Sie, 11:22, gollum <n...@u...pl> wrote:

    > Byc moze i odsetki, ja raczej stawiam ze sa to czynnosci bankowe
    > zwiazane z przypomnieniem o niedoplacie - czyli monity telefoniczne
    > tudziez listowne. Kazdy bank sobie dolicza po 10-30zl za kazdy monit.

    Odsetki rowniez.
    Autor pisze o kredycie 0% (mozliwe, ze nawet w postaci KK ? ).
    W momencie niesplacenie ostatniej raty, naliczono odsetki za pol roku
    dla calej kwoty i do tego rowniez wspomniane monity.

    Tak "na oko" cytowane sumy wygladaja na odsetki okolo 40 zl + dwa
    monity po 30 zl.

  • 10. Data: 2007-08-24 20:47:52
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]
    --------

    chyba wiem w jaki kruczek wpadles bo kiedys z tej promocji skorzystalem

    podejrzewam, ze w twoim przypadku jest jak w moim... ostatnia rate
    zaplaciles za pozno,
    to byla promocja w ktorej bylo 10 rat oprocentowanych i to widnieje na
    umowie -tzn wyliczenia dla tego rozwiązania, ale jezeli splaciles w ciagu 6
    miesiecy po 1/6 to odsetek nie placiles.
    wyglada klarownie, ale jest jeden haczyk

    przykladowo ja dokonalem zakupu 2 grudnia, termin pierwszej raty byl 4
    stycznia i tak dalej 4 dnia miesiaca kolejne raty...
    ale jesli chciales zalapac sie w kredyt bez odsetek to musiales 6 splacic do
    2 czerwca a nie do 4 jak to wynikalo z rat
    - warunkiem splacenia bez kosztow dodatkowych to wlasnie splata w 6 miesiecy
    od daty zakupu