eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWybranie PLN z bankomatu "zagraniczną" kartą - jaki kurs wymiany? › Re: Wybranie PLN z bankomatu "zagraniczną" kartą - jaki kurs wymiany?
  • Data: 2009-01-17 22:45:53
    Temat: Re: Wybranie PLN z bankomatu "zagraniczną" kartą - jaki kurs wymiany?
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    k...@o...pl pisze:

    > Na pewno? Ja bym sądził, że po kursie organizacji płatniczej.
    > Tak samo jak u nas przy transakcji w koronach czeskich raczej nigdy
    > nie ma przewalutowania na PLN bezpośrednio po kursie banku.

    Poza chyba PKO BP który rozlicza(ł)? karty z niektórych walut
    bezpośrednio (coś mi się tak kołata) to zwykle masz jedną ustaloną
    walutę rozliczeniową karty. Jeszcze kilka lat temu dla Visy było to USD
    dla Mastercarda Euro. Teraz z tym różnie.
    W każdym bądź razie kolega z kontem w Euro ma najprawdopodobniej kartę
    też rozliczaną w Euro więc jest tylko jedno przewalutowanie i z tego co
    kojarzę to będzie to właśnie przewalutowanie po kursie organizacji
    płatniczej, jak piszesz.

    Przy CZK->PLN masz dwa przewalutowania. Najpierw po kursie organizacji
    płatniczej do EUR a później po kursie banku z EUR na PLN.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust