  • Data: 2002-04-07 15:11:04
    Temat: Re: Wykrety rzecznika PKO BP SA (splata kred. denominowanego)
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a8j978$1fg$1@korweta.task.gda.pl...

    > To też jasne ze względu na sposób wykonywania takich przelewów.

    > Napisałem, że oszustwem jest gdy klient przychodząc do banku z euro w kieszeni,
    > mając ratę dajmy na to 100 euro, musi w konsekwencji przeliczeń wpłacić 105
    > euro. Analogicznie gdy klient mając konto w tym banku chce też wpłacić tą ratę,
    > tyle że przelewem wewnętrznym znowu z powodów "biznesowych" musi pozbyć się 105
    > euro. To dla mnie jest oszustwo.

    Hej, poskramiacze oszustów, może zwrócilibyście uwagę na takie dwie sprawy:
    - w Polsce transakcje wolno zawierać tylko w złotych polskich. Cena może być wyrażona
    względem innej waluty, ale sama transakcja musi być zawarta w złotych (fachowcy mogą
    mnie porzeć zacytowaniem konkretnych aktów prawnych lub wskazaniem ich źródła).
    - Na podstawie powyższego banki udzielają kredytu _W_ZŁOTYCH_POLSKICH_, a jedynie
    wysokość rat i odsetek wyrażana może być w walucie obcej (krdyt denominowany do
    konkretnej waluty). Kwota kredytu przeliczana jest na wartość konkretnej waluty po
    kursie z określonego dnia, a następnie ustalana jest wysokość raty i odsetek
    wyrażona w walucie obcej, jednakże sama spłata musi nastąpić w złotówkach po kursie
    danej waluty z dnia spłaty raty. Tak więc spłata takiego kredytu nie może się
    odbywać w obcej walucie, bo nie w niej, a w złotówkach zgodnie z prawem udzielono
    kredytu. Obca waluta jest tu tylko i wyłącznie - na zasadzie umowy dwóch stron -
    sposobem rozliczania spłat kredytu.

    A pan rzecznik rzeczywiście dupa, bo gdyby w rozmowie z Weissem powiedział na
    samym początku tylko to, co powyżej, sprawa byłaby oczywista od początku i zamknięta
    bez całych tych dywagacji o 100 euro w ręku, kontach walutowych, zleceniach stałych i
    innych szczegółach.
    Weiss też dupa, bo gdyby o tym wiedział, przy pierwszej rozmowie mógłby dać
    popalić panu rzecznikowi i nie zrobiłby sobie z gęby cholewy.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl