eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWykup odziedziczonych obligacji, skarga na CDM do ArbitrazuRe: Wykup odziedziczonych obligacji, skarga na CDM do Arbitrazu
    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wykup odziedziczonych obligacji, skarga na CDM do Arbitrazu
    Date: Sun, 10 Jul 2005 01:53:08 +0200
    Sender: o...@P...ONET.PL@83.168.96.145

    Użytkownik "Pawel Debski" <P...@b...econsulting.usun.pl.to> napisał
    w wiadomości news:damlmv$e99$1@news.onet.pl...

    > A jesteś pewny, że to zostało pobrane jako belkowe? Może to jeszcze siakiś
    > podatek o którym nie wiesz?

    Tzn. jaki? Potrącili dokładnie 19% od CAŁOśCI
    Więc niby co to jest?
    7% spadkowego już zpłaciłem i dostałem zaświadczenie z US, że wszystko
    zapłacone.

    Bylo kiedys opisane w Rzeczpospolitej. Niestety takie zlodziejskie mamy
    panstwo. Podatek od spadku to jedno, podatek od obligacji to druga sprawa.
    Obligacje interpretuja tak jak akcje, tzn jezeli sam nabyles te obligacje to
    znana jest cena nabycia i wtedy opodatkowaniu podlega roznica pomiedzy cena
    nabycia i cena np. ze sprzedazy. Problem pojawia sie z odziedziczonymi
    akcjami/obligacjami, tutaj cena nabycia wynosi 0 ZL, takze od kapitalu
    placisz 19%. Dlatego dla spadku lepsze sa lokaty bankowe, tam placisz tylko
    podatek od spadku i ewent. podatek od odsetek.