eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWymagania techniczne systemu bankowego - poszukuje info! › Re: Wymagania techniczne systemu bankowego - poszukuje info!
    From: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wymagania techniczne systemu bankowego - poszukuje info!
    Date: Fri, 21 Nov 2003 12:34:39 +0100

    Użytkownik WIT napisał:

    > troche racji masz :-)
    > ale i tak najfajniejsze są kasetki...

    O kasetek to jest mnostwo. Plasticzane, metalowe, zamykane na zamki lub
    zatrzaski. Zdaje sie, ze dosyc ciekawy jest mechanizm wyciagania kasy z
    kasetek. A tak w ogole to takie mechanizmy sa dwa: cierny -
    powszechniejszy i ssacy (czyli lapie sie banknoty przyssawka) -
    stosowany przez NCRa (trzeba bylo montowac ogrzewanie w bankomatach
    zewnetrznych, po przy silnym mrozie przyssawki twardnialy i mialy klopot
    z lapaniem kasy).

    > Ale trzeba jeszcze mieć klucz....

    Eeeee, klucz to pikus. Tak mi sie wydaje, bo ani zlodziejem, ani
    slusazem nie jestem. Zamek jednak nie robi wrazenia skomplikowanego.
    Oczywiscie moge sie grubo mylic. Zreszta to jak jest zamykany sejf tez
    jest konfigurowalne, ale zdaje sie NBP wymaga przynajmniej jednego zamka
    na klucz i jednego zamka szyfrowego.

    A tak a propos bankomatow, to najsmieszniejszy jaki widzialem, to byl
    maly "podreczny" Siemens. Takie gorne pol bankomatu stojace na jednej
    nodze. Miescily sie w nim dwie kasety. Bardzo sympatyczne wrazenie robil.

    Bartol