    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wyniki finansowe SKOK-ów
    Date: 16 May 2007 23:44:40 +0200

    > A musi to być koniecznie w SKOKu ulokowane?
    > Może jakaś lokata w getinbanku, albo konto oszczędnościowo w Citi (4,5%
    > promocja), emax+ ( 3,6% w mBanku) lub oko (3,25% ING).

    lokata krótkoterminowa, do 12 miesięcy. Www.opolskaskok.pl mam 6,5% w innych
    podobnie (nie każda skok ma porządne www, opolską cytuję bo łatwo odczytać i
    nie muszę wydzwaniać i pytać).

    wzorek 2,595 / stopa % = kwota pojedynczej lokaty

    np. 2,595/ 0,065 = 39,93 zł

    tylko w skoku mogę porozbijać lokatę na małe okruszynki, np. lokując 20.000zł
    zakładam 501 lokat po 39,93 zł tak, aby roczne odsetki od pojedynczej lokaty
    nie przekroczyły 2,60zł

    Wiem, wiem, będą na mnie patrzeć wilkiem, ale skoro regulamin SKOK pozwala to
    nie ma podstawy prawnej aby pracownik skoku odmówił: zamiast pić kawę założy
    dużo dużo lokat i wydrukuje ryskę papieru) to pozwoli mi na uniknięcie podatku
    belkowego: 19% z 2,60 to 0,494 =0,00 po zaokrągleniu do pełnej złotówki, dużo
    lokat to także utrata w razie zerwania części z nich utrata odetek tylko od tej
    kwoty którą wypłacę.

    Dużym minusem SKOK-ów są opłaty za członkostwo, ale odchodząc z opolskiej (znów
    ich przykład, bo akurat mają czytelne www) odzyskuję 97 zł opłat wpisowych, a
    bezzwrotny koszt uczestnictwa w ich kasie to 11zł rocznie, można przeboleć...

    Uwzględniając potrzebę niskiego ryzyka (dlatego pytam o w innym wątku o
    gwarancje finansowe na wypadek bankructwa skok-u a w tym o wyniki finansowe
    skok-ów aby wybrać skok w dobrej kondycji) dużo wyższe oprocentowanie i patent
    na nie-obelkowanie odsetek, lokata w SKOK-u przyniesie 2x większe odsetki od
    podobnej lokaty w banku.

    pozdr
    Aleksander