  • Data: 2009-12-21 20:02:19
    Temat: Re: Wyplata euro w oddziale 'obcego' banku
    Od: "Stiwi" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Interesuje mnie, czy cwiczyl ktos nastepujaca rzecz:
    >
    > Mamy karte debetowa prowadzona w euro. Iziemye do oddzialu 'obcego' banku w
    > Polsce i przy pomocy tej karty wyplacamy euro.
    >
    > Nasz bank pobierze od nas prowizje.
    > Pytanie - co zrobi bank, w ktorym podejmujemy kase?
    >
    > Jedyne co znalazlem, to niezbyt pocieszajacy post Bradley'a. (np. "wyplata
    > moze nastapic wylacznie w walucie krajowej")
    >
    > To jak? Cwiczyl ktos to?

    Spróbuj w WBK, powinni to zrobić bez problemu.
    Ich bankomaty jako jedyne w Polsce oferują DCC (Dynamic Currency Conversion). Mając
    kartę z
    banku zagranicznego np w EUR, bankomat WBK oferuje nam rozliczenie transakcji po ich
    "kursie
    wymiany" (kursie kupna). Dzięki czemu unikamy prowizji związanej z przewalutowaniem
    takiej
    wypłaty przez nasz bank zagraniczny.