eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWyplata pieniedzy z amerykanskiego konta w bankomacie w PolsceRe: Wyplata pieniedzy z amerykanskiego konta w bankomacie w Polsce
    From: "abs" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wyplata pieniedzy z amerykanskiego konta w bankomacie w Polsce
    Date: Wed, 1 Mar 2006 19:51:58 +0100

    Miernik wrote:
    > Jedyny sposób aby się dowiedzieć jaki jest kurs, to zapłacić ową kartą
    > na przykład 1 PLN czy 10 PLN w jakimś polskim serwisie internetowym,
    > na przykład wpłacić na jedną zo organizacji charytatywnych: [...]

    Niezly pomysl, chyba sprobuje.

    > Oczywiście do straty na kursie należy też dodać prowizję za wypłatę z
    > zagraniczego bankomatu.

    No wlasnie, juz wiem, ze jest to 1%. Pytanie, czy np. polski bank do ktorego
    nalezy bankomat nie obciazy dodatkowa prowizja mojej karty za ta operacje.

    > Tak pi razy drzwi jeśli miałbym zgadnąć jaki najprawdopodobniejsza
    > strata na takiej operacji wyniesie, to powiedziałbym że w sumie 150
    > PLN. Jeżeli docelowo w Polsce potrzebujesz uzyskać z tego dolary to
    > oczywiście bardziej będzie Ci się opłacało wysłanie czeku, i na
    > przykład realizacja go w BPH z wypłatą w dolarach.

    W sumie to mi bez roznicy czy dostane dolary czy PLN, byle by nie PLN po
    przeliczeniu po jakims bardzo niekorzystnym kursie.

    > W nienajdroższych
    > pod tym względem bankach w Polsce realizacja takiego czeku nie
    > powinna kosztować więcej niż 50 PLN.

    Juz raz realizowalem taki czek w Slaskim i bylo to chyba cos okolo 30 PLN.

    > Plus opłata jaką pobierze Twój
    > bank w USA za jego wystawienie.

    To nie bedzie mnie nic kosztowalo... Moze wyjasnie, ze cala sprawa rozbija
    sie o zwrot podatku za prace w USA. Mam do wyboru zwrot na konto w USA badz
    przeslanie do Polski czeku wystawionego przez tamtejsza skarbowke.

    > Jeśli docelowo chcesz uzyskać w
    > Polsce PLN, to jakieś drugie 50 PLN będzie kosztowała ich wymiana w
    > najkorzystniejszym przypadku. Spytaj też w swoim banku w USA ile
    > kosztuje wire transfer do Polski, dla takiej kwoty może być to
    > korzystna opcja, ale zależy od banku - banki w USA kasują różnie - od
    > 0 do 50 USD za taką operację. [...]

    To tez jest jakas opcja... Tylko, ze zdalnie chyba tego nie da rady zlecic.
    Kosztuje jak dobrze pamietam $40.

    Dzieki serdeczne za tak obszerna odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    ABS