    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wypłatagotówki nie mając absolutnie nic przy sobie
    Date: Sun, 21 Feb 2010 19:45:34 +0400

    krzysztofsf <k...@o...pl> had the courage to write:

    /ciach/
    > A w miedzyczasie jesc i mieszkac trzeba:)
    >
    > Sadze, ze problem nalezy rozpatrywac raczej w kategorii "lessie wroc" -
    > czyli jak zdobyc kase na powrot do domu.

    To już sztuka przeżycia, i tu przydają się umiejętności typu żonglowanie,
    śpiewanie, połykanie ognia... ;)

    No, w ostateczności polski sport narodowy (ale na to są paragrafy).

    /.../

    > Szukalem sytuacji w ktorej nie utracilismy na stale dokumentow (po prostu
    > nie mamy ich przy sobie) i nie popelniono przestepstwa. Czyli policja
    > pelnilaby role czysto "uslugowa". Googlajac stwierdzilem, ze bez stalej
    > utraty dokumentow raczej sa nikle szanse na jakas pomoc.

    Też tak się wydaje. Kiedyś zgubiłem dowód i poszedłem na policję, skąd bez
    żadnych ceregieli zostałem odesłany do urzędu gminy. "Nie ma przestępstwa,
    więc to nie nasza broszka".

    To jest ponoć typowa oznaka systemów totalitarnych (komunizm itp.), gdzie
    policja jest władna niemal wszystko. Ponoć kiedy PRL przystępowała do Rady
    Europy, jednym z warunków było, że paszporty nie będą wydawane na
    komisariatach, tylko przez władze cywilne.

    Widać dawne myślenie nadal pokutuje ;)

    > http://www.prawo.akcjasos.pl/index.php?option=com_co
    ntent&task=view&id=55&
> [...]
    > dokumentow (odpytuja z informacji posiadanych w bazach danych), natomiast
    > widze, ze problemem moze byc uzyskanie od nich potwierdzenia, nawet
    > czasowego.
    >
    > Problem robi sie zblizony do tego, jaki rozwiazuja rozne elitarne szkoly
    > komandosow przed swoimi kursantami - wysadzaja bez dokumentow na jakims
    > odludziu kilkaset kilometrow od bazy i nakazuja powrot wszelkimi mozliwymi
    > srodkami w przeciagu kilku dni.
    >
    > czyli bez dokumentow i kasy albo wracamy pieszo, zywiac sie wezami i
    > zabami na wzor komandosow, albo autostop, podroz na dachch wagonow

    Albo czujemy się młodziej, olewamy wszystko i jedziemy pociągiem na gapę ;)

    > Jesli w danym miescie znalezlismy sie typowo turystycznie, bez zaczepienia
    > u miejscowych w postaci czy to oddzialu firmy w ktorej pracujemy, czy tez
    > innych znajomych, czy dokonanje wczesniej , gdy mielismy dokumenty
    > rezerwacji i meldunku hotelowego, a nie chcemy czy nie mozemy uruchamiac
    > procedur zwiazanych z kradzieza pieniedzy i dokumentow, faktycznie mamy
    > problem.

    Przypomina mi to własną sytuację, kiedy pod koniec lat 90. zostałem "na
    lodzie" w Nepalu, a parę lat później w Kambodży. Owszem, miałem ze sobą i
    dokumenty i karty - tyle że już po przyjeździe okazało się, że w żadnym z
    tych krajów nie ma ani jednego bankomatu...

    Do tej pory mam dług wdzięczności do Western Union :)

    /ciach/

    > A w duga strone tez sie otworzylo? :))

    Szczerze mówiąc, było to właśnie "w drugą stronę". Dla jasności, wewnątrz
    byłem służbowo :)