eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWysylanie meilem numeru karty kredytowej i terminu jej waznosciRe: Wysylanie meilem numeru karty kredytowej i terminu jej waznosci
  • Data: 2006-06-06 19:30:56
    Temat: Re: Wysylanie meilem numeru karty kredytowej i terminu jej waznosci
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Reksio" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Przeczytaj watek od poczatku ze zrozumieniem. Byc moze umknelo Twej
    > uwadze, ze nie dyskutujemy o sensie uzywania kart kredytowych w necie, lecz
    > o wysyłaniu mailem munerow KK, dat waznosci i CVV.

    Patrzysz na sprawe ze zlej strony. Po pierwsze - choc to oczywiscie
    niczego nie zmienia - pisales o wysylaniu danych podkreslajac brak CVV.
    Po drugie, numery i daty waznosci kart mozna wzglednie latwo zdobyc
    (chocby przepisac w sklepie, a jesli ktos jest sprzedawca to moze zrobic
    wszystko).

    To nie jest tak ze wszystko opiera sie na tajemniczym numerze. Po prostu
    transakcje bez fizycznego udzialu karty (i jej posiadacza) sa na ryzyko
    sprzedawcy, ich reklamowanie powinno byc trywialne dla klienta banku.

    Co wiecej, transakcje z uzyciem paska magnetycznego rowniez nie sa
    bezpieczne i tendencja jest taka, ze rowniez odbywaja sie lub beda sie
    odbywac (w zaleznosci od stopnia wdrozenia kart procesorowych) na
    ryzyko sprzedawcy.

    Jesli nie godzisz sie na ryzyko zdalnego fraudu, to nie masz innego
    wyjscia niz nie uzywac kart pozwalajacych na autoryzacje bez
    fizycznego przedstawienia karty. To zreszta takze nie daje gwarancji,
    gdyz nawet takie karty mozna zdalnie obciazyc, mozna takze skopiowac
    pasek magnetyczny itd. Oczywiscie duza czesc tych fraudow jest lub
    powinna byc latwa do reklamowania, ale jesli wykluczasz reklamacje...

    HTH.

    > Jednakze mozliwe jest ze rzekles teraz cos tak arcymadrego ze nie pojalem
    > sensu Twej wypowiedzi.

    Co do drugiej czesci - mozliwe, natomiast jesli chodzi o pierwsza - to
    dosc powszechnie znane informacje, i o ile sa z pewnoscia prawdziwe,
    o tyle nie wiem jak sie okresla madrosc faktow lub jej brak.
    --
    Krzysztof Halasa