  • Data: 2009-02-24 11:05:37
    Temat: Re: Wyższe marże dla hipotecznych?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:go0jjn$279$1@news.onet.pl...

    > Aha, a kto będzie za to płacił i z czego? Znaczy się za tę adaptację, a
    > potem za użytkowanie?

    No za adaptację (która zapewne często nie będzie potrzebna) naturalnie
    banki, poprzez te spółki zależne, które potem nawet mogą sobie zbankrutować.
    No a za użytkowanie to lokatorzy,nie spodziewałbym się aby w te lokale
    zastępcze ktośinwestował. :)

    Chyba nie masz wątpliwości, że opłacalne jest zainwestowanie 20 tys zł w
    adaptację (np. podział lokalu na dwa mniejsze, malowanie czy coś w tym
    rodzaju) w celu uwolnienia innego lokalu o znacznie większej wartości.

    > Za co? Przypominam, że banki wychodzić będą z poziomu strat, więc uważasz,
    > że miałby jeszcze ładować kasę w takie "inwestycje"?

    Taki scenariusz uważam za skrajnie mało prawdopodobny, ale patrząc czysto
    finansowo to on jak najbardziej ma sens. Przynajmniej ja tu nie widzę braku
    sensu.

    > Kto je kupi i za co, tak by opłacało się to bankom?

    Np. ja za gotówkę? I dziesiatki tysięcy innych ludzi, niekoniecznie z pl? :>

    > (Z)biednieje całe społeczeństwo, a nie tylko kredytobiorcy.
    > Spektakularnie nie (z)biednieją jedynie pojedyncze grupy społeczne, ale
    > one już mają swoje apartementy.

    Nieprawda, ja nie mam. :-) I za 10k/m2 nie zamierzam mieć. Ale za 5 czemu
    nie. :-D

    > Poza tym przecież "po kosztach" banki nie będą tych lokali sprzedawać, bo
    > w jakim celu?

    W takim celu żeby odzyskać zamrożone w nich środki i móc nimi obracać oraz
    na nich zarabiać. Celem banku nie jest zarobienie na nieruchomości, tylko
    właśnie sprzedanie jej po koszcie, aby znowu móc zarabiać na obrocie
    pieniądza.

    marekz