  • Data: 2006-08-02 01:51:32
    Temat: Re: Wzbogacanie banków ?
    Od: "I.b" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > w Pekao od 1,5L za miesiac, minimum bodaj 300 zl wplywu, ale i tak tego
    > nie przestrzegaja

    A co w sytuacji jak na rachunku masz "0" [zero]?

    > wplata gotowki darmo

    > powyzej jakiejs kwoty tez (tak mi sie zdaje, trzeba w TOiP sprawdzic)

    Tu nie ma okreslonej kwoty, mozesz nawet funta wziac.

    > w cenie prowadzenia

    > 2/9 wszystkich bankomatow w Polsce free

    > od 1 zl. Z tym, ze przelew dojdzie tego samego dnia. Jak to jest w UK? Nie
    > idzie czasem 3 dni?

    Idzie 3 dni do obcego banku, jesli pieniadze przelwasz w tym samym banku to
    jest od razu.
    Jesli pieniadze wplacasz w okienku tez sa dostepne od razu, w bankomacie po
    3 dniach.
    Gorzej jest z realizacja czeku, tu czas oczekiwania na realizacje jest od 2
    dni nawet do 10!

    > tez

    > tez (0801365 wiec obnizona oplkata)

    > PZ - a nie wiem - ale raczej jakies groszowe sprawy

    > tez darmo
    >
    > Jak widzisz 1,5L i masz dosc podobny zakres bezplatnych uslug. I teraz
    > popatrz na cos takiego. JEst cos takiego jak koszt pieniadza w czasie.
    > Polski bank wysyla kase od razu - tego samego dnia masz ja na rachunku (o
    > ile oczwysicie ja wczesniej wyslesz). Jak to jest w UK? Jak myslisz - ile
    > na tym banki tam zarabiaja?

    Jesli wyslesz w obrebie jednego banku kasa jest od razu, do banku obcego 3
    dni. Dlatego lepiej jest wplacic gotowke w banku gdzie chcesz "przelac kase"
    bo wowczas to jest od razu. jasne przy sumach duzych lepeij puscic przelew.

    > Dla przykladu podam ci konto Millennium. Robisz na KK obroty miesiecznie
    > za 1000 zl. Za to masz kontoi za free, ktore kosztuje normlanie 15 zl. W
    > ramach tego rachunku wszyskie te rzeczy masz za free rowniez. Widzisz juz
    > roznice?

    Tak, potezna, bo w Polsce musisz miec obroty na koncie noie mniej niz cos
    tam. Inaczej plac. Tu nie musisz nic obracac, mozesz wszystko wyciagnac. A w
    polsce niejako zmuszony jestes do wsadzenia minimum tych 1000 zl co miesiac
    by miec cos za darmo i nie wszystko, bo jak widac z listy, za przelewy
    placisz, mimo, iz sa natychmiastowe do banku obcego, ale czy warto placic za
    cos co i tak dojdzie tylko po 3 dniach?

    > Polskim bankom po prostu nie oplaca sie jeszcze dotowac uslug

    Dotowac?! banki nie zarabiaja na prowadzeniu rachunku a na obracaniu
    pieniadzem! bank potrzebuje kasy od ludzi, gromadzi i obraca poteznymi sumam
    ktore powierzyli mu ludzie, dlatego chore jest kasowanie za prowadzenie
    konta!

    > poki Polacy nie zaczna aktywniej korzystac np. z karty platniczej. Skoro
    > Brytyjczyk robi 9-12 razy wiecej operacji bezgotowkoych niz Polak, to
    > mozesz sobie przemnoizyc przychody tamtejszych bankow. To wplywa od razu
    > na mozliwosc lepszego ksztaltowania cen i zwalniania z oplat za
    > prowadzenie rachunku.

    By prowmowac ruch bezgotowkowy, nalezy do niego zachecic, jak na razie w
    polsce raczej nie chca zachcecac skoro za przelewy sie pobiera oplate, za
    platnosc rachunkow tez.... a to nic innego jak obrot bezgotowkowy a wiec
    powinnien byc darmowy!