  • Data: 2009-10-10 22:52:40
    Temat: Re: Wzne sa tylko te dni, ktorych jeszcze nie znamy
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Joachim wrote:

    > Definicja: afera = przestępstwo popełniane przez wysokiej rangi
    > urzędnika (np. ministra) ze szkodą dla budżetu państwa.

    Czyli działanie ścigane prawnie. Są wyroki sądowe bądź przynajmniej wnioski
    złożone w prokuraturze. Podziel się. Kto złożył taki wniosek i kiedy?

    > Oczywiście afery są różne np.
    > - afera hazardowa - szkoda ok 500mln zł/rocznie;

    Skąd te dane? Podaj wyliczenia.

    > - afera stoczniowa - szkoda jeszcze trudna do oszacowania, bo mało
    > ujawniono, ale bardzo duża ze względu na ogromny majątek prywatyzowany.
    > Prawdopodobnie ta afera będzie miała bardzo ogólny zasięg, bo dotyczy
    > całego procesu prywatyzacji o wielomiliardowej wartości, który dopiero
    > nabiera tempa (więc 1mld zł może więcej).

    Stawiam, że może być 15 mld euro. Podkreślę słowo może. A może 150 mld PLN

    > - afera dorszowa - szkoda 8zł
    >
    > Oczywiście szkoda może być jednorazowa, albo może mieć wieloletni
    > negatywny wpływ na budżet (także przyszły).
    >
    > Moje straty, to ok.: (szkoda dla budżetu) / 38mln polaków.

    No to mają przesrane. Kto? Z więzienia nie wyjdą. Kto? Głupio się pytam.
    Jasne. Wysokiej rangi urzędnicy.

    Udały się imieniny u cioci?

    Wierzysz w to co napisałeś?