  • Data: 2008-10-20 10:03:27
    Temat: Re: Wzrost spreadu w Millennium
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Tak? Jeżeli to jest prawda, to oznacza, że któraś z tych definicji
    > jest błędnie skonstruowana.

    Nic z tych rzeczy.
    Tzn. nie wiem akurat po co wprowadzono pojecie "RRSO", ale to inna
    sprawa.

    > Parametr RRSO to nie jest oprocentowanie
    > efektywne, jest bowiem wyznaczany przy założeniu konkretnej kwoty
    > kredytu i konkretnego sposobu jego spłaty (bodajże 8k zł i 12 rat
    > równych).

    Bajki jakies. RRSO = oprocentowanie efektywne jest wyznaczane przy
    zalozeniu konkretnej kwoty kredytu i konkretnego sposobu jego splaty,
    rownych... po prostu kwocie danego kredytu i sposobowi splaty :-)

    > Składniki opłat mogą być zarówno zależne od kwoty kredytu
    > (np. prowizja procentowa od kwoty kredytu) jak i niezależne od kwoty
    > kredytu (np. prowizja za wydanie karty kredytowej, na której potem
    > zaciagany jest kredyt, prowizja za rozpatrzenie wniosku itp.).

    Kwota konkretnego kredytu (nie KK) jest stala, nic wiec nie moze od
    niej zalezec.

    Jesli kwota kredytu jest zmienna (np. KK albo inna linia kredytowa
    itp) to albo nie ma niezaleznych od kwoty itp. kredytu skladnikow
    splat, albo RRSO jest zmienne :-)

    Dla KK RRSO czesto jest zmienne, np. jesli ktos splaca calosc w GP
    i nie placi za uzywanie karty RRSO = 0%.

    > Nie wiem co podają banki, natomiast wiem, że wielkość ta nie ma prawa
    > być oprocentowaniem efektywnym w przypadku występowania stałych
    > składników opłat. Zwróć uwagę, że w takim przypadku dla każdej kwoty
    > dostalibyśmy inne oprocentowanie efektywne natomiast bank podaje jedną
    > wartość.

    Bank podaje jedna przykladowa wartosc dla jakichs tam ustalonych
    parametrow, ale to nie znaczy ze RRSO ma stala wartosc.
    --
    Krzysztof Halasa