  • Data: 2004-04-30 19:04:33
    Temat: Re: XELION - wasze opinie
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Apr 2004 09:18:19 +0200, "grusia" <g...@t...pl> wrote:

    >trzymając się już Twojego przykładu (choć ciężko mi to porównać do
    >jakiejkolwiek sytuacji z życia) IMHO: jeśli bank sprzedaje za 110 coś co go
    >kosztuje 100, to bank zarabia na tym 10. jeśli Xelion sprzedaje za 120 coś, za
    >co zapłacił 110, to także zarabia 10. teraz:
    >trzymając sie zalozenia, że udział w Xelionie jesto 50:50 (UCI i PEO), a w PEO
    >(w przyblizeniu) 50:50 (UCI i reszta) jest tak:
    >- zyski Xeliona: 10; po 5 dla UCI i PEO

    tak, tyle, że z tych 5 dla Pekao 2,65 jest dla UCI, więc: UCI ma 7,65,
    a "drobni" - 1,985

    >- zyski PEO: 10; po 5 dla UCI i reszty.

    nie. 5,3 dla UCI, 3,97 dla innych (SP i EBOR pomijam)

    >- ale że zyski z Xeliona są księgowane jako zyski PEO (PEO i UCI są
    >udziałowcami Xeliona), więc 50% tych zysków (zyskow PEO z Xeliona) najpewniej

    no to jeszcze raz:

    10 zł zysku, który zostaje w Pekao: 3,97 dla "drobnych", 5,3 dla UCI
    10 zł zysku, który zostaje w Xelionie: 5 dla UCI, 53%*5=2,65 dla UCI,
    39,7%*5 dla "drobnych"

    Drobni razem: 3,97+1,985=5,955
    UCI razem: 5,3+5+2,65=12,95

    Zakładam, że podział zysku jest taki jak udziałów.

    >swoim wywodzie sztywno zalozyles, ze klientami Xeliona beda tylko i wyłącznie
    >wszyscy dotychczasowi klienci PEO. nie jest to prawda. stad powtorze: xelion,

    tak, oczywiście. Nie wiemy też czy podział prowizji między Pekao a
    Xelion jest równy. Nie wiemy czy Bank nie sprzedaje swoich usług
    poniżej kosztów aby UCI zarobiło więcej.

    >jesli pozyska klientow konkurencji przyczyni sie do wzrostu zysku PEO i
    >akcjonariatu, jesli zabierze klientow PEO, wtedy okaze sie koniem trojanskim
    >wyprowadzajacym pieniadze, ktore do tej pory byly prowizjami i marzami banku w
    >wysokosci 75% tej kwoty (a nie 50%, ktore mialoby miejsce gdyby Xeliona nie
    >bylo).

    a gdyby Bank sam pozyskał tych klientów, to drobni akcjonariusze
    zyskaliby więcej.

    Dlaczego Xelion jest osobną spółką a nie po prostu inną marką? Zrobiła
    tak PTC (Era), BRE (mBank, Multibank), a UCI nie... Jaki może być cel
    powoływania osobnej spółki konkurującej ze "stwórcą"?

    --
    Jarek Andrzejewski