  • Data: 2011-06-11 02:21:23
    Temat: Re: Y mBank zmusza do placenia karta?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" isuf8c$54d$...@i...gazeta.pl

    > Zaś paragon (wliczając weń i papier, i zużycie drukarki, i materiały
    > eksploatacyjne, i elektryczność, i pracę kasjerki) powinien kosztować
    > mniej niż jeden grosz. :) Sklep ma pracować dla kogo? Dla właściciela

    Niestety... Nudząc się w czasie prysznica, policzyłem (wielokrotnie,
    na różne sposoby -- nie ma mowy o pomyłce dużego kalibru) że jednak
    doszło do oskubania Rossamnna... Jeśli praca kasjerki kosztuje Rossmanna
    5 tysięcy złotych miesięcznie, jedna sekunda kosztuje niemal grosz, zaś
    transakcja mogła trwać około jednej minuty, ale że kasjerka nie pracuje
    nieustannie, więc każdą sekundę należy pomnożyć przez... A, to zalezy od
    liczby klientów... Czasami przez nieskończoność (gdy nie ma klientów wcale)
    a czasami przez 1 (gdy są stale)...

    5000 złotych to koszt miesięczny (szacowany; jak ktoś ma lepsze szacunki, to poproszę
    o sprostowanie; nie chodzi mi o koszty sklepu, ale koszt samej kasjerki,
    czyli o: pensję, podatki od pracowników, ZUsy, wakacje...)

    170 godzin miesięcznie (nieco ponad 20 dni w miesiącu po 8 godzin dziennie,
    jeśli nie liczyć sobót i niedziel, ale ne wiem, jak to jest
    liczone w Rossmannie)

    3600 sekund na godzinę (to akurat jest proste)

    100 groszy w złotówce (to też nie budzi wątpliwości)

    500000/(170*3600)=0,816993464052288 [groszy za sekundę]
    500000/(170*60)=49,0196078431373 [groszy za minutę]

    Czyli kasjerka zabrała za sprzedanie mydełka pół złotówki...
    Jeśli dodać do tego pracę sprzątaczki (jak znam Krystka -- na
    pewno nabrudził, bo nikt nie jest sterylny) i koszty wentylacji
    oraz klimatyzacji... Lepiej nie myśleć... Powiedziałbym nawet,
    że koszt tej autoryzacji jest znikomy w zestawieniu z kosztami
    innymi... Mydełko ktoś musiał położyć na półce (też niemal
    grosz za sekundę pracy) a ktoś inny przywieźć (i praca kierowcy,
    i praca nosiciela, i paliwo, i zużycie samochodu, i koszt parkingu
    przy sklepie, itd...) ochroniarz musiał tego mydełka pilnować,
    ktoś musiał mydełko wycenić, być może etykietować, wprowadzić
    do ,,systemu'', aby było skanowalne, ;) itd...

    Jasno z tego wynika, że mydło musi kosztować nie 2 złote, ale ze 20 złotych... :)
    Ja kupuje mydło w płynie (Ziaji -- typu kozie mleko) po 5 złotych z groszami za pół
    litra. Ale czasami za litr innego mydła w płynie płacę nieco ponad 50 groszy. :)

    [czy ja by nie jestem bandytą?]

    A i tak, gdyby na półce były dwa identyczne -- jedno za 55 groszy,
    drugie za 52 grosze, to niemal na pewno -- wybrał bym tańsze... ;)

    -=-

    Gdzie ja w swoich obliczeniach popełniam błąd? :)
    Czy ci, którzy korzystają z usług automagicznych kasjerów
    (automagów -- na przykład Auchan ma takie automagiczne kasy)
    nie powinni mieć ulg finansowych?... :) Jeśli puszka napoju
    w Lidu czy w Biedronce kosztuje 99 groszy, w automagu nie
    powinna kosztować 78 groszy? :)

    Być może Carrefour wie, co robi, gdy daje 5% keszbeku od każdych zaczętych 30
    złotych?...
    (a każdy sklep promujący kupowanie powyżej jakiegoś pułapu -- także...)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'