eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZ e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi... Re: Z e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed01.sul.
    t-online.de!t-online.de!newsfeed01.chello.at!news.chello.at.POSTED!53ab2750!not
    -for-mail
    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <c6te3l$28k$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Z e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi...
    Lines: 79
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Message-ID: <thIkc.590894$Or1.369269@news.chello.at>
    Date: Sat, 01 May 2004 07:25:13 GMT
    NNTP-Posting-Host: 62.179.51.85
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    X-Trace: news.chello.at 1083396313 62.179.51.85 (Sat, 01 May 2004 09:25:13 CEST)
    NNTP-Posting-Date: Sat, 01 May 2004 09:25:13 CEST
    Organization: Customers chello Poland
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:296589
    [ ukryj nagłówki ]

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:c6te3l$28k$1@news.onet.pl...
    > Za dość oczywistym stwierdzeniem, że użytkownicy Internetu z coraz większą
    > łatwością kupują online, idzie następne - większą popularnością cieszą się
    > również inne rodzaje transakcji finansowych w sieci.

    Wiadomości



    Banki: Klienci boją się bankowości elektronicznej
    (PAP, tm/30.04.2004, godz. 13:58)

    Niewielka dostępność Internetu oraz nawyki klientów są największymi
    przeszkodami w rozwoju bankowości elektronicznej.

    Wynika z badań przedstawionych podczas VII Forum Bankowości
    Elektronicznej przez Michała Polasika z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
    (UMK) w Toruniu.

    Na te przyczyny jako powód powolnego rozwoju bankowości elektronicznej
    wskazywało po 79 proc. bankowców ankietowanych na przełomie 2003 i 2004
    roku.

    Kolejne przyczyny to brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa w
    Internecie (65 proc. wskazań), niski poziom edukacji informatycznej (47
    proc.), słaba infrastruktura techniczna (44 proc.), nieodczuwanie potrzeby
    korzystania z bankowości elektronicznej przez klientów (35 proc.) oraz niski
    poziom edukacji ekonomicznej społeczeństwa (29 proc.).

    Pomimo niskiego zainteresowania bankowością elektroniczną obecnie,
    banki przewidują, że w 2006 roku główną metodą kontaktu klientów
    detalicznych z bankami będzie internet (97 proc.). Obecnie 74 procent
    ankietowanych banków oferuje dostęp do rachunku przez internet.

    Nadal jednak istotne pozostaną osobiste wizyty w oddziałach (65
    proc.). Taki sam odsetek klientów będzie jednak korzystał z bankomatów.

    Remigiusz Kaszubski ze Związku Banków Polskich zwrócił uwagę, że
    według brytyjskich badań ponad 85 proc. młodych osób, czyli niemających
    uprzedzeń do internetu, stwierdziło, że nie założy sobie konta w banku, w
    którym nie można porozmawiać z człowiekiem.

    Według badań UMK, wejście Polski do UE zwiększy konkurencję na rynku
    bankowości elektronicznej (62 proc.), będzie miało wpływ na jakość usług (71
    proc.). Zdaniem bankowców, integracja będzie też miała wpływ na spadek
    prowizji i opłat (47 proc.).

    Bankowcy sądzą, że pojawią się nowe marki bankowości internetowej (44
    proc.). Zakładają też, że w 62 proc. integracja z UE będzie miała
    zdecydowanie pozytywny lub raczej pozytywny wpływ na liczbę klientów
    bankowości elektronicznej.

    Michał Polasik zwrócił też uwagę na powiększanie zakresu usług
    bankowości internetowej poza samo prowadzenie konta. Bankowcy przewidują, że
    na koniec 2005 roku coraz szerzej będą dostępne takie usługi jak płatności w
    sklepach internetowych, składanie wniosku o kredyt, otrzymywanie kredytu czy
    kupowanie ubezpieczeń i zarządzanie gotówką.

    Jednym z przejawów wejścia do UE będzie upowszechnienie możliwości
    dokonywania przelewów za granicę oraz korzystanie z rachunków walutowych do
    czasu przejścia ze złotego na euro.

    W badaniu UMK uczestniczyły 34 banki, które posiadają ponad 99 proc.
    udziału w rynku bankowości elektronicznej.

    Kulisiewicz podkreślił, że bankowość elektroniczna nadal nie jest
    popularna wśród niewielkich firm. Z bankowości elektronicznej dla firm
    korzystają większe firmy (100 tys. użytkowników), a wiele firm ma więcej niż
    1 rachunek. Małe firmy (do 9 pracowników) to użytkownicy zaledwie ok. 160
    tysięcy kont elektronicznych.

    Do głównych przeszkód należy nieprzyjazne nastawienie do bankowości
    elektronicznej ze strony administracji - nadal np. powszechne jest żądanie
    dokumentowania przelewów w formie papierowej.


    http://banki.onet.pl/911768,wiadomosci.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1