    From: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ZUS w piątek
    Date: Wed, 13 Aug 2003 14:12:42 +0200

    W artykule bhd8jo$mav$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): Jarosław Łysio z adresu <j...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Nie, bo piątek nie będzie dniem roboczym.

    > święto państwowe - Dzień Wojska Polskiego (poandto w kościele
    > katolickim jest w tym dniu jeszcze obchodzona Uroczystość
    > Wniebowzięcia NMP - tzw. święto nakazane, ale to nie ma nic do pracy
    > KIR w tym dniu :-) )

    > Nie.

    > Wydaje mi się, że termin upływa 16 sierpnia br., a w tym dniu KIR nie
    > pracuje, więc należałoby uregulować zobowiązanie z tytułu składki
    > wcześniej (za datę spełnienia świadczenia uważa się datę wpływu
    > środków na konto wierzyciela).

    NIE w przypadku płatności ZUS i US
    Ordynacja podatkowa
    Art. 60. § 1. Za termin dokonania zapłaty podatku uważa się:

    1) przy zapłacie gotówką - dzień wpłacenia kwoty podatku w kasie organu
    podatkowego lub na rachunek tego organu w banku, w placówce pocztowej
    albo dzień pobrania podatku przez płatnika lub inkasenta,

    2) w obrocie bezgotówkowym - dzień obciążenia rachunku bankowego
    podatnika na podstawie polecenia przelewu lub na podstawie zlecenia
    pokrycia należności wystawionego przez organ podatkowy.

    Art. 47
    § 3. Jeżeli podatnik jest obowiązany sam obliczyć i wpłacić podatek, za
    termin płatności uważa się ostatni dzień, w którym, zgodnie z przepisami
    prawa podatkowego, wpłata powinna nastąpić.

> [...]
    > zgodnie z art. 115 kc jeżeli koniec terminu do wykonania czynności
    > prawnej przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, termin
    > upływa dnia następnego (tzn. w następnym dniu roboczym).
    > Tyle, że Sąd Najwyższy w uchwale z dn. 25 kwietnia 2003 r.
    > stwierdził, że w świetle prawa cywilnego SOBOTA nie jest dniem
    > uznanym za ustawowo wolny od pracy. Jeśli wiec koniec terminu do
    > dokonania czynności przypada na ten dzień, nie można przesunąć go na
    > najbliższy poniedziałek czy inny najbliższy dzień roboczy. Chyba, że
    > w sobotę też byłoby święto. Uchwała ta ma rangę zasady prawnej.

    W sobotę nie ma święta jednak ;
    Art. 161.
    § 4. Jeżeli ostatni dzień terminu przypada na sobotę lub dzień ustawowo
    wolny od pracy, za ostatni dzień terminu uważa się następny dzień po
    dniu lub dniach wolnych od pracy.

    Takie same uregulowania terminu płatości dotyczą ZUS i US . Nie chce mi
    się już szukać więcej materiałów na ten temat ale wystarczy wejść na
    jakąkolwiek stronę internetową jak http://podatki.pl/ i poszukać
    terminów by się przekonać czy Ty masz rację czy też ja i wszystkie
    serwisy podatkowe . Pierwszą odpowiedż dosłownie skopiowałem z takiej
    strony .