    From: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ZUS w piątek
    Date: Wed, 13 Aug 2003 14:44:36 +0200

    W artykule bhdahf$pgk$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Mich z adresu <p...@w...pl> napisał(a):

    > Niestety ZUS jest innego zdania. Za datę wpłaty uważa datę wpływu na
    > swoje konto. Miałem duże problemy, gdy opłacając ZUS na poczcie,
    > czyli faktycznie był to przelew z konta w Banku Pocztowym robiłem to
    > 15 dnia miesiąca. Pieniadze wpłyneły do ZUS 16 dnia miesiąca. W ten
    > sposób bedąc osobą prowadzącą działalność gospodarczą straciłem prawo
    > do zasiłku chorobowego. Po napisaniu pisma do dyrektora oddziału, a
    > były gotowe formularze, darowano mi ten dzien spóżnienia. Ale troche
    > sie wkurzyłem, i teraz staram sie posyłac przelewy dzień przed
    > terminem.

    I też jesteś w błędzie bo gdy wpłacałeś na poczcie to nie wpłacałeś
    bezpośrednio do ZUS lecz na swoje konto GIRO-składka w Bydgoszczy. Twoje
    pieniążki trafiły na konto dopiero 16-tego dnia miesiąca i automatycznie
    to konto opuściły tego dnia . Tak więc Twoje konto bankowe zostało
    obciążone 16-tego dnia miesiąca co nie oznacza że tego samego dnia było
    uznanie wplywu na koncie ZUS . Mogło być tak ale niekoniecznie . Przy
    korzystaniu z tego konta trzeba pamiętać by wpłacić o jeden dzień
    roboczy wcześniej i tak jeśli termin przypada na poniedziałek wpłaty
    należy dokonać w piątek . Po prostu ten jeden dodatkowy dzień potrzebny
    jest na to aby wpłata dokonana na poczcie dotarła na Twoje konto
    GIRO-składka w Banku Pocztowym .Wszystkie te i inne informacje
    znajdziesz w umowie tego konta bankowego . Trzeba tylko przeczytać .

    > z pozdrowieniami
    i nawzajem
    oporek2