eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZabezpieczenia bankowych serwisow internetowychRe: Zabezpieczenia bankowych serwisow internetowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.astercity.net!not-for-mail
    From: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zabezpieczenia bankowych serwisow internetowych
    Date: Sat, 5 Jul 2003 13:06:05 +0200
    Organization: Aster City Net
    Lines: 52
    Message-ID: <be6b9g$31hd$1@foka1.acn.pl>
    References: <be43ob$3iv$1@atlantis.news.tpi.pl> <be5t8l$2tts$1@foka1.acn.pl>
    <3...@p...fm>
    NNTP-Posting-Host: 62.121.96.156
    X-Trace: foka1.acn.pl 1057402992 99885 62.121.96.156 (5 Jul 2003 11:03:12 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...net
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Jul 2003 11:03:12 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@a...net
    X-Server-Info: http://www.astercity.net/news/
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:249712
    [ ukryj nagłówki ]


    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message
    news:3F067BB6.2090802@poczta.fm...
    > plusz wrote:

    > Myślę, że banki są w stanie wynegocjować stawki rzędu 3 gr za SMS.

    1. myślę, że jednak nie


    poza tym, jaki to interes płacić nawet 3 gr za każdy zlecany przelew ? nawet
    powyżej pewnej kwoty ?

    myślę, że bardziej zorientowani powinni policzyć dokładniej, ale załóżmy, że
    z 400 000 klientów co piąty wykona raz w miesiącu przelew
    załóżmy, że SMS kosztuje 10 groszy

    z tego wychodzi 80 000* 0.1 zł = 8000 miesięcznie ... hmm. niby nie duża
    kwota :) - 2 etaty - 96 000 rocznie ... to już wymierna strata

    dochodzi jeszcze jeden problem

    operatorzy SMSów nie gwarantują czasu dostarczenia wiadomości
    a bank internetowy cechuje się tym, że masz dostęp on-line , czyli wysyłasz
    przelew wtedy kiedy chcesz

    a więc załóżmy, że bierzesz się do wysłania przelewu, przygotowujesz go, a
    system pyta o kod SMS
    składasz zamówieni na kod SMS, a kod przychodzi po 7 godzinach :) takie
    rzeczy się zdarzają

    wygasa sesja Web, i logujesz się "od początku"

    albo nie masz np. zasięgu w komórce - jak wtedy wykonać przelew ?

    z tego wynika oczywiście zdenerwowanie klientów, zwiększony napływ pytań i
    zgłoszeń klientów, którzy średnio potrafią obsługiwać telefon komórkowy
    (wiem z doświadczenia) - moim zdaniem wady przewyższają korzyści

    no ale myślę, że banki najlepiej potrafią zanalizować sytuację



    --
    pozdrawiam
    plusz
    /porada miesiąca: wysyłając list do wielu użytkowników korzystaj z pola UDW
    (BCC) /




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1