  • Data: 2009-02-18 08:00:45
    Temat: Re: Zabezpieczenie dla eksportera
    Od: BAREK <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Np. kontraktem terminowym na EUR lub opcjami.
    >
    > Nie, ja nie żartuję. Opcje poprawnie stosowane są bardzo skutecznym i
    > bezpiecznym instrumentem do takich zabezpieczeń.

    Wiem, bo do tego one są i taka jest prawda, że firmy które teraz mają
    przez nie kłopoty są troszkę sobie same winne, bo one te opcje głównie
    nie do zabezpieczenia, ale dla dodatkowego zysku stosowały. Gdyby ściśle
    trzymały się schematu; zabezpieczania kalkulacji; zakup w PLN-sprzedaż w
    EURO i odwróconych trzymały nie miały by tarapatów teraz.
    Do jakiego banku się udać w celu prostego zawarcia takich opcji w takich
    mniej więcej wysokościach 20-50 tyś Euro/miesiąc?
    Mam konto w Nordea i oni chyba czegoś takiego nie oferują.

    Bartek