    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zabezpieczenie oszczędności przed REALNĄ inflacją
    Date: Tue, 12 Apr 2011 20:51:58 +0200

    Użytkownik "Piotr" <y...@z...ru> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:io25bf$2gc$...@n...ipartners.pl...

    > Całe pytanie wzięło się z tego, że na koncie oszczędnościowym leżakuje
    > sobie teraz kwota która przy dzisiejszych cenach wystarczyła by mi na
    > kilkanaście lat utrzymania. I czasem myślę żeby nie trzymać tych
    > oszczędności do emerytury, tylko wydać je już teraz, robiąc sobie
    > permanentny urlop. Tyle że ceny artykułów codziennego użytku w większości
    > rosną szybciej niż oprocentowanie lokat i to jest słaby punkt planu "jak
    > zostać rentierem" ;)

    Ja myślę, że to jest właśnie dobra strategia postępowania. Wydawać te środki
    już teraz. Dla własnej frajdy. Nadmierne "oszczędzanie na starość" to dla
    mnie kompletna patologia. Po drodze na pewno trafią się okazje do
    zainwestowania tych środków choćby w niewielkiej części z ponadprzeciętną
    stopą zwrotu w tej dziedzinie, która będzie akurat dla Ciebie interesująca.
    W tej chwili zadbałbym przede wszystkim o ich zdywersyfikowanie na różne
    waluty. Przeróżne "złote recepty" przeróżnych "doradców" podarowałbym sobie
    jako nie warte większej uwagi. Jeżeli ma to być inwestycja kompletnie
    "pasywna" to nie ma raczej lepszej opcji niż konta o charakterze lokat albo
    rachunków oszczędnościowych w różnych walutach oraz bankach w różnych
    krajach świata. Zakładanie rachunków jest świetnym "pretekstem" do
    zwiedzenia przy okazji kawałka świata. Zakładam, że piszemy tu o kwocie nie
    niższej niż 1m.