  • Data: 2010-08-11 09:07:15
    Temat: Re: Zablokowanie dostępu przez www do konta w banku
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i3s8kc$564$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Nie wiem dlaczego każdy rozpatruje to w kwestiach próby zalogowania się
    > do danego konta.

    Nie wiem jak to wyczytałeś z tego co napisałem.

    > Tutaj zupełnie o to nie chodzi. Co z tego, że po 3
    > próbach będzie zablokowany dostęp na minutę czy tam XX minut. To jest
    > mało istotne.

    Właśnie to, że na minutę (czy XX minut) a nie na stałe jest bardzo istotne.

    > Każdy nazwijmy to "atakujący" komputer wykona jedną prostą
    > czynność typu na login 12345678 poda hasło X i zrobi to 3 razy i nic
    > więcej.

    Jakie jest prawdopodobieństwo, że akurat w minutę po tym prawdziwy posiadacz
    loginu 12345678 będzie się próbował zalogować ?

    > Jeżeli uda mu się znowu logować, to zaloguje się na login
    > 98765432 z hasłem X także 3 razy itd itd. Chodzi o zablokowanie jak
    > największej ilości kont.

    Właśnie wspomniany przez mnie brak informacji, czy konto prawidłowe, czy
    nie, wpłynie na zmniejszenie liczby zablokowanych takim atakiem
    _istniejących_ kont. Można tak zrobić, że tylko co setny (albo co tysięczny)
    losowo wybrany login będzie prawdziwym loginem jakiegoś konta.
    P.G.