eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie › Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
  • Data: 2019-12-13 14:10:38
    Temat: Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-12-13 o 12:45, ąćęłńóśźż pisze:

    > -----

    >Ja tam może stary jestem, ale pamiętam w polskich sklepach tylko
    >ocet.

    Z grubsza mozna by tak rzec.

    >A po telewizor kolorowy marki elektron lub rubin albo pralkę wiatka
    >to się do Ukraińskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej jeździło.

    Ale ... to nie znaczy, ze u nas telewizorow kolorowych nie bylo.
    Byly po domach, tylko rozchodzily sie w sklepie w godzine, a w kolejce
    spolecznej czekalo sie pare miesiecy.
    Plus jeszcze na talony i jakies inne formy.

    A jesli za granica te telewizory w sklepach staly ... kazda rodzina
    juz miala i drugiego nie potrzebowala, czy po prostu nie bylo ich stac
    ?
    Nas w sumie tez nie bylo stac, tylko ze pieniedzy mielismy wiecej niz
    byly warte :-)

    No i mowimy o latach 80-tych, bo w 1990 to jakos magicznie w sklepach
    sie telewizory pojawily i staly.
    Polskie, niemieckie, rosyjskie, koreanskie ...

    Co do samochodow - przypominam ze polskie zaklady kupil Daewoo, a od
    Deawoo kupili jacys nowobogaccy z Ukrainy ... I robili lanosy na
    Ukraine ... podobno.

    J.