eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZagadka: czy poniższe zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i dlaczegoRe: Zagadka: czy poniższe zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i dlaczego
  • Data: 2008-09-22 19:13:42
    Temat: Re: Zagadka: czy poniższe zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i dlaczego
    Od: "RobertS" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem w tym, ze bank moze odmowic dostepu do rachunku
    > oszczednosciowo-rozliczeniowego prowadzonego na rzecz J. Kowalskiego.

    ale to chyba Kowalskiemu nie bedzie przeszkadzalo ;-)

    > Nie wiem jaka byla intencja ustawodawcy, ale wydaje sie, ze chodzilo o
    > przeciwienstwo tego co jest zawarte w Art 49.2.3, a tylko przesz
    > niechlujstwo nie zostalo to doprecyzowane.

    nie pierwszy i nie ostatni raz ustawodawca wprowadzil w zycie niechlujny
    przepis, ale
    daje to mozliwosc roznorakiego interpretowania przepisow (na korzysc lub nie
    posiadacza rachunku)

    mamy jeszcze:
    Art. 50. 1. Posiadacz rachunku bankowego dysponuje swobodnie środkami
    pieniężnymi zgromadzonymi na rachunku. W umowie z bankiem mogą być zawarte
    postanowienia ograniczające swobodę dysponowania tymi środkami.

    czyli jeżeli bank nie zabroni (w regulaminie konta) wykorzystywac rachunek
    do rozliczen z tyt. dz. gosp. to posiadacz moze to robic

    RS