eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZakup nieruchomosci 10/90 a sprzedaz przed odbiorem nier. TRIK? › Re: Zakup nieruchomosci 10/90 a sprzedaz przed odbiorem nier. TRIK?
    From: "spaced" <z...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zakup nieruchomosci 10/90 a sprzedaz przed odbiorem nier. TRIK?
    Date: 23 Jul 2006 15:01:58 -0700

    > Bez zartow, musisz zaplacic calosc ceny, a mieszkanie musi byc
    > wybudowane (moze bez czesci wykonczenia).
    >
    > Taka akcja moze zadzialac wtedy, gdy na owe 90% wezmiesz kredyt.
    > Z tym ze to nie rozni sie niczym specjalnym od innego handlu.

    po lekturze odpowiedzi widze ze nie za bardzo taki manewr wyjdzie.
    oczywiscie o ile nie wez,e kredytu (chodzi o jego koszty) . Ostatecznie
    moglbym poprostu wziac na calosc kredyt - z czego 10% na poczatku
    pokrywa bank i przez te 15miesiecy place raty , na koniec developer
    dostaje 90% i po sprawie.
    Dopiero wtedy po zaplaceniu 100% moge dysponowac lokalem?
    cos mi tu nie gra...

    Nnie kupowalem jeszcze mieszkania od developrea - z tymi calymi
    operacjami z transzami itd, ale kupowalem mieszkania z r. wtornego
    gdzie dopiero akt notarialny stanowil o koncowych warunkach platnosci.
    Jest tam oczywiscie wyszczegolniona pelna pula warunkow dot. platnosci.
    Rowniez tych z kredytu z banku.

    Ostatnio kupowalem mieszkanie, akt notarialny stanowil o tym ze ja
    staje sie wlascicielem mieszkania na podstawie owego aktu, ale
    zobowiazuje sie do zaplaty xxx pln. Wydaje mi sie ze jest do to
    dokladnie taka sama sytuacja jak opisana powyzej . Za owa nieruchomosc
    ja place umowiona kwote a sprzedajacy zobowiazuje sie wydac mieszkanie
    (po otrzymaniu pieniedzy). Sugerowanie ze developer zwija sie - bo ja
    jstem wlascicielem mieszkania to tak jak bym podpisal akt, mieszkanie
    staje sie moje i nie pojawiam sie w banku z aktem potwierdzajacym
    transakcje. A mieszkanie niby jest moje - ale jestem wtedy normalnym
    zlodziejem...... lecz jest tam paragraf 777 i moga sobie mnie scigac
    tak?

    tak mozna kazda transakcje podwazyc.

    Jakies inne metody realizacji takowej transakcji jak z tematu?
    pozdr
    Zbyszek