  • Data: 2007-09-18 12:33:04
    Temat: Re: Zakup przy pomocy karty. Środki zdjęte po roku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Z" <a...@o...pl> writes:

    > Nadal jednak uwazam, ze bank spapral sprawe (lub sklep, w tej sytuacji bank
    > moglby sie na sklep wypiac i kazac mu samemu dochodzic kasy). Sprawa wyglada
    > tak, ze wykupujac karte kredytowa w banku wykupujesz usluge rozliczania
    > Twoich zakupow.

    Nic z tych rzeczy. Przeciez sklep, a takze bank, nie ma w ogole
    obowiazku rozliczyc transakcji kiedykolwiek. Moze chcieli zrobic
    klientowi prezent? Rok darmowego kredytu to tez jakis prezent.

    > Placisz za karte (oplata i/lub prowizjami) po to, aby idac
    > do sklepu przejechac karta, podpisac/wbic PIN i miec sprawe z glowy.

    No i masz. W czym problem?

    > Bo
    > jesli platnosc karta ma polegac na tym, ze po kilku miesiacach przychodzi
    > pismo, trzeba sprawdzac w slipach czy sie zgadza, nastepnie puszczac
    > przelew...to ja dziekuje za takie ulatwienia, wole gotowke.

    No to uzywaj gotowki, przeciez karty nie sa obowiazkowe.
    Co wcale nie gwarantuje, ze np. ktos nie wystapi przeciwko Tobie
    z powodztwem np. cywilnym. Bo np. zaplacisz mu falszywym banknotem.

    Takie zycie, ew. problemy trzeba rozwiazywac, nie da sie wszystkich
    uniknac.

    > PS: Jeszcze raz przypominam, jest to dywagacja akademicka o sytuacji na
    > innej, lepszej planecie. Tu gdzie my zyjemy nie mamy co marzyc o partnerskim
    > traktowaniu przez duzy silny bank.

    Akurat tu ani wielkosc banku, ani miejsce zamieszkania, nie ma zadnego
    znaczenia. Nie wiem w czym widzisz problem, w tym ze sklep/bank
    obciaza konto klienta za dokonane zakupy? Bo to, ze robi to po
    roku, ryzykujac ze nic z tego w ogole nie bedzie, to raczej nie dziala
    na korzysc sklepu.
    --
    Krzysztof Halasa