    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamieszkaly za granica - konto w Polsce
    Date: Fri, 23 Jul 2004 20:59:23 GMT

    In article <7...@n...onet.pl>,
    s...@o...pl says...
    > Witam
    >
    > Czy osoba obywatelstwa polskiego, lecz zamieszkała na stałe za granicą (w kraju
    > UE, konkretnie: Niemcy) moze założyć konto w banku w Polsce? (chodzi głownie o
    > bank elektroniczny)
    > W mBankowej infolinii powiedzieli, że i owszem jak najbardziej , ale do
    > założenia konta osoba musi mieć w Polsce adres stalego lub _tymczasowego_
    > zameldowania, zaś adres do korespondencji może być ten zagraniczny.
    >
    > Czy jest na to (tzn. konieczność posiadania adresu zameldowania w Polsce) jakiś
> [...]

    Mieszkam na stale zagranica i mam w Polsce rachunek - choc fakt, ze mam
    nadal stale zameldowanie w Polsce. W twoim konkretnym przypadku trudno
    mi powiedziec.

    Przy okazji .... wlasciwie jaki maja status maja Polacy mieszkajacy
    zagranica (i nadal posiadajacy polskie obywatelstwo)?? Czy jest to
    rezydent czy nierezydent?

    Wlasciwie z definicji w ust "prawo dewizowe" nie ma rozroznienia na
    obywatel polski, wiec wynikaloby, ze Polacy mieszkajacy zagranica maja
    status nierezydenta i tylko (?!!) takie konta powinni (musza?) zakladac.
    Czy dobrze kombinuje?

    Jesli chodzi o zakladanie konta na "postawiona" osobe, to bylbym bardzo
    z tym ostrozny, bo nigdy nie wiadomo do czego takie konto moze posluzyc.

    AP